شناسهٔ خبر: 103634 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نباید به بهانه معیشت مرزنشینان به قاچاق دامن زد

پورمحمدی43 وزیر دادگستری گفت: اخیرا در سازمان گمرک طرح ‌های بسیار خوبی انجام شده، اما نام برخی دستگاه‌ها را که با گمرک همکاری نمی‌کنند معرفی خواهیم کرد، چرا که گمرک بدون همکاری سازمان‌ها نمی‌تواند موفق شود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه نباید به بهانه معیشت مرزنشینان به قاچاق دامن زد، افزود: نباید اقتصاد را در کشور بخوابانیم و به جای آن جوانان را سرگرم واردات یک‌سری کالاها کنیم، زیرا در این صورت انرژی این جوانان را به هدر داده‌ایم.
وی توجه به اقتصاد مرزنشینان را موضوعی مهم خواند و گفت: با راه‌های موجود این اقتصاد ارتقاء نمی‌یابد.
وزیر دادگستری افزود: معابر خودش می‌تواند زمینه قاچاق باشد و نباید به بهانه معیشت مرزنشینان و اشتغال آنها، به قاچاق دامن بزنیم.
پورمحمدی گفت: ادعا می‌شود بالای ۹۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و گردش مالی آن سالانه ۷ تا ۹ هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: می‌شود همه گوشی‌های تلفن همراه را که ثبت نشده‌اند، قفل کرد و اگر برخی می‌گویند نمی‌شود، ما خودمان توان مدیریت این موضوع را داریم.
وزیر دادگستری افزود: حتی اگر کسی برای استفاده شخصی اش گوشی وارد می‌کند، باید ملزم به پرداخت حق گمرک باشد.
وی گفت: برخی تعابیر و ادعاها مانند دو برابرشدن قاچاق در دولت یازدهم را تکذیب می‌کنم و مدعیان اگر راست می‌گویند اسناد خود را ارائه کنند.
وی که در مراسم تودیع و معارفه سه نفر از معاونان سازمان تعزیرات حکومتی سخن می‌گفت، افزود: بحث بهبود وضعیت بازار و اقتصاد نیازمند همکاری دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی است.
وی تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی بیشتر به پیشگیری فکر کند، چرا که پیشگیری نه تنها بهتر بلکه تنها راه است و ما خوشحالیم که در سال گذشته ۲۵ درصد پرونده‌ها در سازمان تعزیرات کاهش یافت.
پورمحمدی گفت: قوه قضائیه، وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات برای بهبود محیط حقوقی جهت فعالان اقتصادی موظف شده‌اند و در بحث اقتصاد مقاومتی هم از وزارت دادگستری خواسته شده است فضای عمومی کسب و کار را بهبود ببخشند.
وی افزود: اگر حمایت حقوقی مناسب از فعالیت سالم اقتصادی صورت نگیرد، این فعالیت‌ها ناکام می‌شود.
پورمحمدی گفت: اصلاح مقررات کسب‌وکار باید با همکاری اتاق اصناف صورت گیرد.
وزیر دادگستری با اشاره به اینکه محیط کسب‌ کار باید از پیچیدگی‌ها و سردرگمی‌ها نجات پیدا کند، گفت: در این شرایط می‌توان از سرمایه‌گذار خارجی دعوت کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با حداکثر توان و ظرفیتش با این جنگ طلبان روبه‌رو شد و به دستاوردی قابل اتکا دست یافت.
پورمحمدی گفت: جمعی از متخصصان حقوقی و بین‌المللی در این ۲۲ ماه درگیر بودند و دستاوردهای این توافق باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.

نظر شما