شناسهٔ خبر: 102102 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

حجت‌الاسلام تقوی پیش از خطبه های نماز جمعه:

نباید برای پلیس بد فرش قرمز پهن کرد؛ آیا این گرایش جناحی است؟

تقوی// رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه : حرف ما این است که برای کسانی که نقش پلیس بد در مذاکرات را داشتند، پس از توافق فرش قرمز پهن نشود، آیا این گرایش جناحی است؟

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در خصوص ساخت مصلی‌های نمازجمعه در کشور با انتقاد از رویه پیش رو گفت: متأسفانه مسئولین ساخت مصلی‌های نمازجمعه را جدی نمی‌گیرند. نمایندگان مجلس بای اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

وی همچنین گفت: نماز جمعه محل گفتن مشکلات مردم و جامعه است و مسئولین انتظار این را نداشته باشند که این تریبون محلی برای تعریف و تمجید از آنها باشد.  ماشین زیر پای یک امام جمعه در یک شهری را به خاطر انتقاد از مسئول آن شهر، از وی باز پس گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه وادادگی خلاف اصول انقلاب است گفت: ائمه جمعه مشکلی با ارتباط کشور با دنیا ندارند بلکه حرفشان این است که افرادی که در روند مذاکرات اخلال ایجاد کرده‌اند بعد از این توافق برایشان فرش قرمز پهن نشود آیا این موضع، سیاسی و جناحی است؟ ‬.

وی با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال ۵۸، افزود: امروز بر ولایت فقیه به شدت تاکید داریم و هرگز و هرگز اجازه نمی دهیم و نخواهیم داد که کسی بخواهد به این حریم مقدس ولایت نزدیک شود و به شکلی آن را تضعیف کند.

وی تاکید کرد: تضعیف مقام معظم رهبری یعنی تضعیف امنیت، اقتدار و وحدت ملی؛ تضعیف رهبر معظم انقلاب یعنی پا گذاشتن روی خون همه شهدای مظلوم کشور.

تقوی با بیان اینکه آیت لله طالقانی نیز بر ضرورت ایجاد وحدت در حفظ جایگاه رهبری تاکید داشتند، گفت: از آغاز انقلاب تا امروز هنوز این مسئله وجود دارد و توطئه های فراوان داخلی و خارجی در کار بوده و هست و خواهد بود، چون همه قدرت و عظمت این انقلاب را در چهره امام و مواضع و رهنمودهای امام می دیدیم و دشمن نیز این را خوب فهمیده بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بسیاری از منحرفین و منافقین قصد داشتند از شخصیت آیت الله ظالقانی سوءاستفاده کنند و به عبارتی او را روبروی امام راحل قرار دهند، اظهار داشت: این منافقین و منحرفین در اطلاعیه، شعارها و تبلیغات خود به این موضوع دامن زدند که یک رهبر، امام و یک رهبر نیز آیت الله طالقانی است و این شگرد منافقین بود که خواستند رهبر را بین دو یا چند نفر تجزیه و با این اقدام، رهبری را تضعیف کنند و در نهایت به نقشه شوم خود برسند اما مرحوم طالقانی با صراحت دست رد به همه این جبهه نفاق زد و بر تمرکز رهبری بر شخص امام تاکید کرد.

وی ادامه داد: در جلسه ای که امام و آیت الله طالقانی نشسته بودند، برخی رسانه ها گفتند دو رهبر در کنار یکدیگر نشستند، اما ملت ما هوشمندانه با این جریانات برخورد کرده و در پاسخ به منافقین شعار حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله را سر دادند؛ این شعار به صورت خودجوش از درون این ملت در فضای ایران پخش شد و ملت ما هوشمندانه با این قضیه برخورد کرده است.

نظر شما