شناسهٔ خبر: 100461 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت ترویج فرهنگ قرآنی را از وظایف خود می‌‌داند

انتظامی43 معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین محور در بسته حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت خاص از نشریاتی است که در زمینه مسائل قرآنی، احکام و ترویج شعائر دینی فعالیت دارند.

به گزارش «نماینده»، حسین انتظامی شنبه‌شب در آیین گرامی‌داشت ایثار جوانمرد آملی، پهلوان ناجی سید حسین ابراهیمیان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از همه نشریات، مطبوعات، رسانه‌ها و اصحاب رسانه و خبر است.

وی افزود: سیاست کلی دولت و نظام جمهوری اسلامی نیز حمایت از رسانه و اصحاب آن است و این حمایت باید در چارچوب قانون مهیا شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه در امسال هفت محور اصلی در بسته حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای گرفت، گفت: نخستین محور در این بین، حمایت خاص از نشریاتی است که در زمینه مسائل قرآنی، احکام و ترویج شعائر دینی فعالیت دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت ترویج، تبلیغ و گسترش فرهنگ قرآنی، احکام و معارف دینی را به عنوان یکی از وظایف اساسی خود می‌داند.

انتظامی با تاکید بر اینکه فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع مقدس تنها در ایام هشت سال جنگ تحمیلی خلاصه نمی‌شود و تنها در آن زمان مطرح نبود، تصریح کرد: آن چیزی که هم‌اکنون در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی به آن نیاز داریم حفظ و حراست از فرهنگ شهید و شهادت است.

وی با اعلام اینکه امروزه دشمنان با اهداف گسترده و برنامه‌های مدون خود دور تا دور کشورمان را احاطه کرده‌اند و با برنامه‌های ضد فرهنگ از دشمنی و شیطنت خود دست بر نمی‌دارند، اظهار کرد: یکی از محورهای مبنایی اقتصاد مقاومتی که از منویات رهبر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، اتکا به خود است.

انتظامی با تاکید بر اینکه روحیه اتکا به خود، خودباوری، دیگری را بر خود ترجیح‌دادن، نوع‌دوستی و فاصله از خودخواهی از نیازهای همیشگی ماست، گفت: انسان با تربیت صحیح در خانواده می‌تواند به مدارج عالی دنیوی و اخروی دست یابد و به درجه‌ای برسد که انسان‌های دیگر از او به عنوان الگویی مناسب الگوبرداری کرده و راهکارهای او را در زندگی خود پیاده کنند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت فرهنگ ایثار و دیگری را بر خود مقدم دانستن پرداخت و اضافه کرد: نیکی جز به انفاق و هدیه به دیگران به‌دست نمی‌آید.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه آمل نقش ویژه‌ای در انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی داشت، تصریح کرد: مردم این شهرستان برای صیانت از انقلاب و ارزش‌های دینی و اعتقادی خود در حماسه‌ اسلامی ششم بهمن ماه سال ۶۰ با تقدیم ۴۰ شهید و ساخت یک‌هزار سنگر در کمتر از یک روز، برای همیشه در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل برای همیشه تاریخ ماندگار شدند.

این مقام مسئول گفت: جایگاه این شهرستان که از خاستگاه علویان به شمار می‌آید در علم، فقاهت، مرجعیت، دانش، تدبر، تفکر، اندیشه، سیاست و عرفان بر کسی پوشیده نیست و هم‌اکنون نیز وجود ود عالم برجسته جهان اسلام علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله جوادی آملی تنها نمونه‌ای بر این ادعاست.

نظر شما