شناسهٔ خبر: 168059 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیرات تخصصی پکیج

در حال حاضر استفاده از پکیج در ساختمان ها و منازل مختلف بسیار رایج شده است. سیستم گرمایشی و تأمین آب گرم توسط پکیج ها باعث شده است این سیستم شکل منظم تری به خود بگیرد. باید به این نکته توجه داشت که این دستگاه هم مانند دستگاه های دیگر نیازمند مراقبت و سرویس است. به طور کل اگر اصول استفاده درست از همه دستگاه ها را بدانیم و رعایت کنیم و یا حتی از مشکلات رایج در پکیج ها آگاه باشیم کمتر به مشکل می خوریم. بهتر است در صورت مشاهده هرگونه مشکل در پکیج خود از تعمیرکار مجرب بهره جوییم تا علاوه بر تشخیص درست با مناسب ترین هزینه تعمیر انجام شود. ویرا سرویس یکی از معتبرترین مراکز تعمیر لوازم خانگی است که متناسب با هر دستگاهی کارشناس متخصص همان دستگاه را دارد و تعمیرات پکیج را در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین هزینه انجام می دهد. در صورت ناشی بودن تعمیرکار و تشخیص اشتباه، ممکن است قطعه ای که نیاز به تعویض ندارد به اشتباه تعویض شود یا حتی کل دستگاه را مختل کند و هزینه های بسیار زیادی را برای کاربر به بار آورد.

مشکلات رایج در پکیج

  • نداشتن گرما و آب گرم : از کار افتادن سیستم گرمایشی و نداشتن آب گرم از رایج ترین مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه می شوند. اصلی ترین دلایل این مشکل خراب شدن هواکش، دریچه، ترموستات، سطح کم آب در مخزن آن محسوب می شوند.
  • نشتی و چکه کردن : گاهی مواردی مانند شل بودن اتصال یا نشتی لوله باعث کاهش فشار می شود که جهت رفع این مشکل لازم است از محکم بودن اتصالات و نبود حفره در مخزن مطمئن شد.
  • یخ زدگی لوله : در صورت مشاهده خطای سرد بودن دستگاه، باید آن را ریستارت یا خاموش و روشن کنیم. اگر مشکل از بین نرفت به احتمال زیاد لوله منجمد شده است یا حاوی مواد مایع است.
  • گرم نشدن رادیاتور : این مشکل دلایل مختلفی دارد که بهتر است ابتدا رادیاتور ها را هواگیری کرد در صورت حل نشدن مشکل به احتمال زیاد پمپ دستگاه خراب شده است که یا باید تعمیر شود و در صورت برطرف نشدن تعویض گردد.
  • خارج نشدن نور پیلوت :  شکسته شدن ترموکوپل، دلیل اصلی این اتفاق است. در واقع ترموکوپل یک وسیله ای جهت اندازه گیری و اعلام دما است. مواردی مانند از بین رفتن عایق، شکستگی مهر و موم می تواند دلایل اصلی خروج نور پیلوت باشد.
  • افت فشار : مواردی مانند نشتی داخل سیستم و آسیب به شیر تخلیه فشار از دلایل اصلی افت فشار در پکیج است. البته قابل ذکر است که تأثیراتی که خارج از پکیج و شوفاژ دیواری است هم می تواند باعث افت فشار شوند.
  • صدای سوت و یا صدای ناهنجار : این مشکل در پکیج می تواند به علت وجود ذرات آهک در مبدل حرارتی باشد. در کل رسوبات ناشی از آب برای پکیج بسیار خطرناک و مخرب است و می تواند صدمات جبران ناپذیری برای دستگاه به بار آورد. بنابراین بهتر است که همیشه از رسوب گیر در پکیج استفاده کرد و حداقل فیلترهای مخزن را در هر فصل تعویض کرد.
  • روشن نشدن پکیج : از اصلی ترین دلایل روشن نشدن پکیج، گرفتگی لوله ها یا رسوب در آن است. دلایل دیگر آن عدم تنظیم فشار پکیج، مشکل در شمعک پکیج یا مشعل آن هستند.
  • مشکلات مربوط به تغذیه گاز پکیج : در صورتی که بوی گاز استشمام شود باید به سرعت اتصالات و لوله کشی ها را بررسی کرده و اگر هرگونه نشتی مشاهده شود درب ها را باز کرده و با یک تعمیرکار تماس بگیرید. جهت یافتن محل نشتی گاز می توان صابون را در آب حل کرده و در صورت ایجاد حباب و کف کردن آن متوجه نشتی گاز شویم.
  • مشکلات مربوط به تغذیه برق : برای تغذیه برق ابتدا باید کنترلر ها، صفحه نمایش و چراغ ها را مورد بررسی قرار داد اگر ایرادی در این موارد دیده نشد باید وسایل برقی دیگر را چک کرد. در صورتی که در هیچ کدام از این ها مشکلی نباشد باید جعبه تقسیم منزل را بررسی نمود زیرا ممکن است کلید یا فیوز پریده باشد و در صورت ایراد در فیوز باید آن را تعویض کرد.
  • کار نکردن دکمه های پکیج : از کار افتادن دکمه های پکیج ممکن است برای همه دستگاه ها اتفاق بیفتد که خود این مشکل باعث بروز مشکلات بزرگ تر در دستگاه می شود. زمانی که پکیج بی موقع روشن و خاموش می شود، دما از آن چیزی که ترموستات نشان می دهد گرم تر یا سردتر است، صدای کلیک از ترموستات شنیده می شود و یا آب خروجی بیش از حد داغ باشد نشانه هایی برای از کار افتادن کلیدهای پکیج است. در صورت مشاهده این مشکلات ابتدا باید کلید ها را بررسی نمایید و در صورتی که باز هم کار نکرد باید آن را تعویض نمود.

مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی ویرا سرویس، با وجود تکنسین های دوره دیده و مجرب خود قادر به تعمیر تمامی لوازم خانگی و یا تعویض قطعات اصل یا فابریک است که از طریق شماره های 33555616-021 و 33444165-021 با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

نظر شما