شناسهٔ خبر: 166980 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ورود بسیج فرصت طلایی برای نابودی کرونا در کشور است

بیمار کرونایی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ورود بسیج در کنترل بیماری کرونا می‌تواند فرصت طلایی باشد، بدون شک این حضور کمک بزرگی به وزارت بهداشت و درمان پزشکی کشور خواهد بود.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری در خصوص شلوغی مترو و اتوبوس با اعمال محدودیت‌ها گفت: اعمال محدودیت‌های شدید دو هفته‌ای علی الخصوص در هفته دوم تا حدودی شرایط را بهتر کرده اما هنوز شاهد شلوغی و ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: با اعمال تعطیلات دو هفته‌ای می‌توان امیدوار بود در چند روز آینده تعداد بیماران مبتلا به کرونا کاهش پیدا کند، نمی‌توانیم به این زودی در میزان کاهش مرگ و میر کووید۱۹ قضاوت کنیم؛ هنوز در شرایط قرمز قرار داریم و باید تا می‌توانیم کنترل‌های بیشتری برای اجرایی شدن محدودیت‌ها اعمال شود.

امیدوارم با پایان محدودیت‌ها  روند قبلی  پیش گرفته نشود تا شاهد اوج گیری بیماری نباشیم

وی ادامه داد: آمار و ارقام اعلامی مبتلایان و قربانیان کرونا از طرف وزارت بهداشت آمار خوشایندی نیست و در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی سی یو ۵۸۰۰ نفر هستند که تعداد بسیاری از آنها جان خود را از دست می‌دهند، امیدوارم با پایان محدودیت‌ها روند قبلی  پیش گرفته نشود تا شاهد اوج گیری بیماری نباشیم باید مدیریت درستی در زمینه محدودیت اعمال شود تا شاهد کاهش و کنترل بیماری در کشور باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورود بسیج در کنترل بیماری کرونا می‌تواند فرصت طلایی باشد، با شناسایی بیماران مبتلا و قرنطینه آنها، کنترل وضعیت سلامتی سالمندان، مراقبت از بیماران در منازل، اعزام پزشک به منازل افراد مبتلا و اگر شرایط بیماران حاد بود انتقال آنها با امکانات بهداشتی به بیمارستان می‌توان این بیماری را کنترل کرد؛ بدون شک ورود بسیج می‌تواند کمک بزرگی به وزارت بهداشت و درمان پزشکی کشور باشد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا عملکرد بخش خصوصی را در نظر بگیرد

شهریاری یادآور شد: در رابطه با رضایت روسای بخش خصوصی در جهت دورکاری کارمندان و کارکنان آنها مجلس نمی‌تواند قانونی تعیین کند اما ستاد ملی مبارزه با کرونا باید بخش خصوصی را در نظر گرفته و قوانینی تعیین و آنها را مجاب به اجرای پروتکل‌های بهداشتی کند تا شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم.

بیشتر بخوانید:

محدودیت‌‎های مقطعی فقط به آمار کرونا می‌افزاید

هر سه قوه مشمول محدودیت‌های کرونایی می‌شوند/ مصوبه ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسات خود را برگزار می‌کند، جلسات مجلس محدود شده و  در سه مکان سالن تلفیق، مشروطه و صحن علنی با فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و نمایندگان هر روز تست شده و موارد مبتلایان شناسایی می‌شوند، با برنامه پیشگیری که در مجلس برای برگزاری جلسات در نظر گرفته شده است جای نگرانی نیست.

نظر شما