شناسهٔ خبر: 166857 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

طلای جهانی صعودی شد

طلا قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ که خوش بینی به تولید واکسن را تحت الشعاع قرار داد، صعود کرد.

به گزارش «نماینده»  پس از ریزش سنگین در دو روز معاملات گذشته، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۸۴ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۸۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

طلا روز دوشنبه با سقوط به ۱۷۶۴ دلار و ۲۹ سنت که پایینترین قیمت در پنج ماه اخیر بود، بیش از پنج درصد کاهش برای نوامبر را ثبت کرد که بزرگترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر بود.

مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت ایرگاید در این باره گفت: طلا مدتیست که معاملات پرتقاضایی بوده است، بنابراین شاهد خروج بخشی از داراییها از بازار این فلز و انتقال آنها به بازار داراییهای پرریسکتر هستیم زیرا فضای بازارها خوش بینانه‌تر شده است. این روند در صورت روشن شدن بیشتر وضعیت اقتصادی ممکن است به سرعت معکوس شود.

یک مقام دولتی ارشد آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده بود برخی از آمریکاییها ممکن است واکسن ویروس کرونا را پیش از کریسمس دریافت کنند. اظهارات وی کمک کرد بازارهای سهام آسیایی پس از ثبت رکورد جدید در نوامبر، به روند صعودی خود ادامه دهند.

با این حال افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ چشم انداز اقتصادی را تیره کرده است. شمار موارد ابتلا در آمریکا هفته گذشته به ۱.۱ میلیون نفر رسید و کالیفرنیا در حال بررسی محدودیتهای جدید مانند صدور فرمان ماندن در خانه است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر کمیته بانکی سنا هستند که ممکن است نشانه ای درباره مسیر سیاست پولی آمریکا فراهم کند.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، اگر کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی در نشست دو هفته دیگرش نشان دهد که سیاست پولی تسهیلی را توسعه خواهد بخشید، نگرانیهای تورمی برانگیخته خواهند شد و روند صعودی طلا بدون تغییر می ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد افزایش، ۹۸۱ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۸۳ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

نظر شما