شناسهٔ خبر: 166672 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت نباید مانع انتقاد نمایندگان نشود

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد به نظر می رسد دولت با شکایت از نمایندگان می خواهد وکلای مردم را بترساند اما بداند نمایندگان مجلس یازدهم با این شکایت ها کنار نمی روند.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی با اشاره به شکایت دولت از برخی نمایندگان به دلیل انتقاد از عملکرد دولت، گفت: تذکر و سوال حق نماینده است، دولت چرا می خواهد این حق را از نمایندگان بگیرد؟ آیا این اقدامات موجب نمی شود که دولت جامعه را تک صدا کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارد، یعنی مجلس باید فقط سر تعظیم در مقابل آقایان فرود بیاورد؟ این اقدامات انسان را به یاد بعضی از مسائل تاریخی می اندازد، آن زمانی که عده ای می خواستند مجلس را به توپ ببندند تا صدایی از مجلس به  گوش مردم نرسد.

وی اظهار داشت: نکند دولت واژه نامه جدید پیدا کرده است، نکند دولت علاوه بر فرهنگ دهخدا یک فرهنگ لغت دیگری پیدا کرده است که تذکر و بیان درد مردم را توهین می داند، باید به صراحت بگوییم که دولت به دنبال آن است که نمایندگان را بترساند تا صحبت نکنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه مجلس یازدهم مجلس شجاع و انقلابی است تاکید کرد: نمایندگان این مجلس با این شکایت ها کنار نمی نشیند و نباید تصور کنند با این راه‌ها نمایندگان را ساکت کنند. دولتی ها به جای اینکه 30 صفحه بنویسند چرا نمایندگان تذکر می دهند؟ چرا نمایندگان حرف مردم را می زنند؟ چرا نمایندگان می گویند گرانی است؟ چرا نمایندگان می گویند بورس بهم ریخته است؟ چرا می گوییم مرغ گران شده است؟ یک صفحه نامه می نوشتند که  نرخ مرغ و گوشت به زمانی که دولت را تحویل گرفته اند بر می گردانند.

سلیمی خطاب به رئیس جمهوری بیان کرد: آقای روحانی یادتان هست زمانی که دولت را تحویل گرفتید گوشت و مرغ چه قیمتی بود؟ یادتان هست دلار چند بود؟ یادتان هست مسکن متری چند بود و الان چه قیمتی شده است؟ یادتان می آید حقوق ها چه مقدار بود الان چه مقدار شده است؟ آقای روحانی یادتان هست یا نه؟  اگر این ها را بگویم، توهین است؟

وی با بیان اینکه رئیس جمهور قیمت های سال 92 و سال 99 بنویسد نه این که بگوید چرا نماینده انتقاد می کنند، اظهار داشت: نماینده زبان مردم است و باید درد مردم را می گوید، آقای روحانی زمانی گفتند "پناه می برند به خدا از بستن دهان ها" به ایشان می گویم این جمله خود را مرور کنید و حالا ما می گویم پناه می بریم به خدا از بستن دهان ها.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آیا بیان درد مردم توهین است یا  اینکه آقای رئیس جمهور منتقد را بی سواد می داند و می گوید منتقد برود به جهنم؛ افکار عمومی و مردم باید قضاوت کنند. باید اجازه دهند مجلس کار خود را طبق قانون اساسی انجام دهد سوال کند، تذکر بدهد و انتقاد کند. ما به شدت با توهین کردن  مخالفیم. مقام معظم رهبری فرمودند مجلس انتقاد کند اما توهین نکند، بنابراین نباید جلوی انتقاد را گرفت و قلم ها را نباید شکست

نظر شما