شناسهٔ خبر: 163698 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قدرت مالی فاقدین مسکن باید ترمیم شود/ لزوم اصلاح طرح جامع مسکن پس از ۸ سال

مسکن مهر عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در بخش اقتصاد کلان، قدرت مالی فاقدین مسکن باید ترمیم شود که در این عرصه مجلس شورای اسلامی بر عملکرد دولت نظارت خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» آرا شاوردیان با اشاره به مشکلات بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن در کشور هستیم که این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم به ویژه مستاجران ایجاد کرده است.

نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای حل چالش قیمت مسکن، دولت باید در دو حوزه اقتصاد خرد و کلان ورود کند، افزود: در بخش اقتصاد خرد، رفع کسری و رونق عرضه مسکن در اولویت قرار دارد که برنامه ریزی و عملیات آن بر عهده وزارت مسکن و راه و شهرسازی است و کمیسیون عمران مجلس بر آن نظارت دارد.

وی ادامه داد: در این حوزه در مرحله یافتن پاسخ این سوال هستیم که در کجای کشور و چند واحد کمبود مسکن داریم. متاسفانه حدود ۸ سال  است در طرح جامع مسکن بازنگری نشده و این مسئله برنامه ریزی را با مشکل مواجه کرده است؛ از این رو کمیسیون عمران این موضوع را به جد پیگیری خواهد کرد.

شاوردیان افزود: در بخش اقتصاد کلان باید قدرت مالی فاقدین مسکن ترمیم شود. برنامه ریزی و عملیات در این حوزه به عهده کل دولت است که مجلس این موضوع را تا تحقق کامل آن پیگیری می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: یکی از مولفه های اصلی کاهش مشکلات بازار مسکن بحث حمایت از تولید کنندگان و انبوه سازان مسکن است تا مشکل کمبود ساخت و ساز کاهش یابد از این رو اعضای این کمیسیون طرحی را برای تقویت تولید انبوه مسکن طراحی و تدوین کردند که می تواند در کاهش مشکلات اثر گذار باشد

نظر شما