شناسهٔ خبر: 163664 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عزم مجلس برای حل مشکلات اقتصادی/ازظرفیت مرکز پژوهش‌ها استفاده شود

نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمایندگان مجلس برنامه‌های اساسی برای حل مشکلات اقتصادی مردم دارند و برای حل این مشکلات باید از نظرات تخصصی مرکز پژوهش‌ها استفاده کنند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، با بیان اینکه نمایندگان مجلس برنامه‌های جدی برای حل مشکلات اقتصادی مردم دارند، گفت: از زمانی که مجلس یازدهم آغاز به کار کرده است، اولویت‌های اصلی کشور به ویژه حل مسائل معیشتی در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و هدف ما این است که راهکارهایی را برای حل مشکلات اقتصادی مردم در نظر گیریم.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس برای یافتن راهکاری در راستای حل مشکلات معیشتی، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌ها به عنوان بازوی کارشناسی مجلس است و اهمیت زیادی دارد و لازم است که نمایندگان برای تصمیم‌گیری درباره مسائل کلان کشور به ویژه حل مشکلات اقتصادی، از نظرات کارشناسی مسئولان این مرکز استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس متناسب با مأموریت‌های مجلس یازدهم و رویکردهایی که نمایندگان در نظر دارند، باید به سرعت بازنگری شود تا هم کمک کند که نمایندگان مأموریت‌های خود به ویژه برای حل مشکلات اقتصادی را عملیاتی کنند.

نصیرایی تأکید کرد: بُعد کارشناسی مجلس باید سریعاً قوی و به روز شود و نمایندگان مجلس هم باید در تصمیم‌گیری‌های خود مباحث کارشناسی شده را در نظر گیرند.

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید به طور خاص از ظرفیت‌ها و نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها در بررسی طرح‌ها و لوایح به ویژه طرح‌ها و لوایح مرتبط با مسائل معیشتی استفاده کنند تا از این طریق مشکلات مردم سریع‌تر مرتفع شود.

نظر شما