شناسهٔ خبر: 163507 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تهرانی‌های بدون ماسک بر اساس کد ملی جریمه‌می‌شوند؟

نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در صورت تصویب پلمب یک ماهه مغازه کسبه بدون ماسک و جریمه شهروندان متخلف بر اساس کد ملی شیوع این بیماری کاهش می‌یابد.

به گزارش «نماینده»،زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت و اقداماتی که مدیریت شهری می‌تواند در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری انجام دهد، گفت: مدیریت شهری به طور کلی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است ولی پیگیری جدی از سازمان ارتباطات، زیباسازی و معاونت اجتماعی شهرداری داشته‌ایم تا بستری فراهم شود که آمار تابلوها و بنرهای تبلیغاتی  جهت پیشگیری از کرونا بیشتر شود.

وی افزود: روز گذشته نه تنها تهران بلکه بسیاری از کشورهای جهان به لحاظ موضوع کرونا در وضعیت قرمز قرار داشتند، بنابر این توجه به موضوع خود قرنطینگی و در خانه ماندن باید هر چه بیشتر مورد مد نظر قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر گفت:‌من به عنوان نماینده مردم شهر تهران به دولت پیشنهاد می‌دهم که آمار کارمندان و کارکنان دولت در حوزه دورکاری به بیش از 50 درصد برسد.

نژادبهرام افزود: به نظرم دستورالعمل‌ها جهت مقابله با کرونا باید جدی باشد در حال حاضر در وسط کوران کرونا هستیم ولی تصمیم‌گیری‌ها گاهی به صورت عاجل انجام نمی‌شود. روز گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند تابع پروتکل‌های ستاد کرونا هستند و این موضوع مؤید آن است که همه باید در زندگی روزمره این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای کسانی که ماسک استفاده نمی‌کنند جریمه در نظر گرفته نشده است؟ گفت: به نظرم باید جریمه‌های سنگین برای افرادی که استفاده از ماسک نمی‌کنند بر اساس کدملی آنها در نظر گرفت البته شهرداری ضابط اقدام در این زمینه نیست و پلیس می‌تواند برخوردهای لازم را انجام دهد به شرط اینکه ستاد کرونا این موضوع را تصویب کند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در ایستگاه‌های مترو می‌تواند افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند را مجبور به ترک محل یا جریمه کند که این اقدام با کمک ضابط امنیت که همان پلیس است، امکانپذیر خواهد بود.

نژادبهرام تصریح کرد: برای مقابله با کرونا اقدامات جدی لازم است به طور مثال مغازه‌دارانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آنها مدنظر نیست شهرداری می‌تواند مغازه‌هایشان را پلمب کند واین پیشنهاد را به ستاد کرونا دارم که مصوبه لازم تصویب شود.

وی تأکید کرد: به نظرم واحدهای صنفی باید 10 روز تا یک‌ماه در صورت استفاده نکردن از ماسک پلمب و تعطیل شوند و این موضوع درخواستی از ستاد ملی مقابله با کرونا است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تصریح کرد: کرونا موضوع و دغدغه امروز است و باید همین امروز برای آن تصمیم گرفت چرا که در مورد موضوعات بحرانی نمی‌توان تصمیم‌گیری‌ها را به آینده موکول کرد.

نظر شما