شناسهٔ خبر: 163497 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکایی‌ها در هر منطقه‌ای وارد شدند سر منشا تنش و درگیری بودند

عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس گفت: آمریکایی‌ها در هر منطقه‌ای و با هر انگیزه‌ای که وارد شدند سر منشا تنش و درگیری بوده‌اند.

به گزارش «نماینده»،علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مورد پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت برگزاری مراسم حج ابراهیمی  با طرح این پرسش که آمریکا از چند هزار کیلومتر آنطرف‌تر در منطقه غرب آسیا به دنبال چیست و چه منافعی را دنبال می‌کند؟ گفت: هیچگاه مقامات آمریکایی به این سوال پاسخ نداده‌اند. 

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا برای مردم همین منطقه است. اگر ذخائر و تجارتی در این منطقه است برای مردم همین منطقه خواهد بود. آمریکا با چه حقی و بر اساس چه مبنای بین المللی فکر می کند که اینجا منافع دارد و در این منطقه چنبره زده و آن را به غارت می‌برد.

عنابستانی تاکید کرد: فهم این مسئله به نظرم برای مردم این منطقه به خوبی جواب داده  و ما این را می‌بینیم که مردم به منطقه این موضوع را متوجه شده‌اند اما بسیاری از حاکمان هنوز نتوانسته‌اند این موضوع را درک کنند که آمریکا حضورش در منطقه برای دوشیدن آنها است و از محل حضور آمریکا در منطقه منافعی گیر آنها نمی آید و مرتب هم دارند منافع خود را از دست می‌دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته کلیدی که در پیام مقام معظم رهبری بود تاکید بر وحدتی است که باید در دنیای اسلام شکل گیرد و ما واقعاً  نیازمند وحدت بین ملت های مسلمان هستیم. نیاز داریم که حاکمان بر ملت ها نیز این موضوع را بفهمند اما متاسفانه برخی از حکام ماندن خود در حکومت را به از دست دادن همه منافع ملت های مسلمان دنبال می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: وحدت دنیای اسلام به ویژه در حوزه غرب آسیا بر محور مقاومت در برابر زورگویی های آمریکا و ددمنشی‌های اسرائیل نکته ویژه ای است که در پیام مقام معظم رهبری بود و فکر می‌کنیم اصولاً آمریکایی‌ها در هر منطقه‌ای و با هر انگیزه‌ای که وارد شدند سر منشا تنش و درگیری بودند و بر مبنای همین موضوع در خیلی از جاها تنش و درگیری ایجاد کردند تا بتوانند ذخایر آنجا را چپاول کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا باید به این باور برسد که منافع خود را در منطقه خودش دنبال کند و باید به این باور برسد که دوره غرب محوری و قدرت بلامنازع آمریکا تمام شده است و کشورها هرکدام دارای قدرت های قابل محاسبه هستند؛ به ویژه جمهوری اسلامی که به قدرتی رسیده است که هم توانمندی تاثیرگذاری در معادلات را دارد و هم توانایی مندی دفاع کامل از خودش را دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر عقلایی در کشور آمریکا وجود داشته باشند می‌فهمند که نباید پایشان را به کشورهای دیگر دراز کنند و کلاه خودشان را باید سفت بچسبند تا باد نبرد و کشورشان تکه تکه نشود.

نظر شما