شناسهٔ خبر: 163473 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هشدار عضو کمیسیون اقتصادی به مردم درباره سرمایه گذاری در بازار ارز

غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:مردم از خرید ارز به عنوان سرمایه گذاری خود داری کنند چرا که پس از ثبات در این بازار متضرر می شوند.

به گزارش «نماینده» سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از خرید ارز به منظور سرمایه گذاری خود داری کنند، اظهار داشت: شرایط بازار ارز به دلیل تحولات سیاسی و اقتصادی قابل پیشبینی نیست لذا توصیه می‌شود که مردم به این بازار ورود نکنند.

وی با اشاره به ناپایدار بودن قیمت ارز در بازار آزاد و احتمال تغییر لحظه‌ای آن به مردم توصیه کرد در بازار ارز سرمایه‌گذاری نکنند گفت:بنابراین از مردم می‌خواهم که 'سرمایه خود را در معرض ریسک بازار ارز قرار ندهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ناپایداری وضعیت بازار ارز، گفت: مردم باید بدانند که قیمت ها روند نزولی پیدا خواهند کرد، از اینرو سرمایه گذاری در این بازار به صلاح نیست.

نظری  اظهار داشت: برخی از دلالان از شرایط به وجود آمده سوء استفاده می‌کنند لذا افرادی که از بازار ارز شناختی ندارند نباید به آن وارد شوند چرا که قطعاً پس از ثبات در بازار ارز متضرر خواهند شد.

وی افزود:نوسانات ارزی بسیاری از بازارها را درگیر تلاطم قیمتی کرده است لذا دولت برای مهار گرانی در گام نخست باید دست دلالان را از بازار ارز کوتاه کرده و به ثبات نسبی نزدیک کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه با گرانی ارز بسیاری از مایحتاج ضروری که از طریق واردات تامین می شود با مشکل مواجه خواهد شد، ادامه داد:دولت باید با اتخاذ سیاستی صحیح مسیر ساماندهی ارزی را طی کرده و با سودجویی ها در این بازار مقابله کند.

نظری تصریح کرد:بازگرداندن ارز حاصل از صادرات نیز می تواند تا حدودی تعادل عرضه و تقاضا را بیشتر کرده و به این ترتیب نوسانات را به حداقل ممکن برساند.

نظر شما