شناسهٔ خبر: 162847 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیسیون اصل 90 یکشنبه آینده انتخاب می‌شود

کمیسیون اصل 90 یک نماینده مجلس گفت: رئیس کمیسیون اصل 90 در جلسه مجلس در روز یکشنبه 22 تیر انتخاب می شود.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام حسن شجاعی نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای ثابت این کمیسیون مشخص شدند و برخی از اعضای غیر ثابت این کمیسیون هم مشخص شده اند.

وی افزود: انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 روز یکشنبه آینده ( 22 تیر ) با رای نمایندگان در صحن مجلس صورت می گیرد و انشاله کار این کمیسیون از هفته آینده شروع خواهد شد.

گفتنی است تا کنون 5 نماینده به عنوان گزینه‌های هیات رئیسه برای انتخاب رئیس کمیسیون اصل نود مشخص شدند و نمایندگان در صحن مجلس از بین این پنچ نفر یک نفر را برای ریاست این کمیسیون انتخاب خواهند کرد.

کمیسیون اصل 90 مجلس دارای هشت عضو ثابت است. همچنین این کمیسیون دارای 13 عضو غیر ثابت است که از هر کمیسیون تخصصی یک نماینده بعنوان عضو غیر ثابت برای این کمیسیون انتخاب می شوند.

تا کنون احسان ارکانی نماینده مشهد از طرف کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، سیدجلیل میرمحمدی از طرف کمیسیون بهداشت، روح‌الله نجابت نماینده شیراز از طرف کمیسیون شوراها و امور داخلی، مصطفی طاهری نماینده  زنجان و طارم از طرف کمیسیون صنایع و معادن و حسین میرزایی نماینده اصفهان از طرف کمیسیون فرهنگی برای عضویت در این کمیسیون انتخاب شده اند.

نظر شما