شناسهٔ خبر: 162661 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاهش قیمت خودروها با افزایش داخلی سازی

خودروسازی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قصد داریم با افزایش ساخت داخلی، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور کاهش دهیم که با این کار، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد.

به گزارش «نماینده» به نقل از صدا و سیما، امیر بیات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قصد داریم با افزایش ساخت داخلی، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور کاهش دهیم که با این کار، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد.

بیات با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه کشور در بخش خودروسازی، سال‌ها در تلاش است و دولت‌های مختلف از قطعه سازان داخلی، حمایت کرده اند، افزود: دولت‌ها و خودروسازها تلاش کردند قطعه سازی را افزایش دهند.

وی با اشاره به تولید خودرو k۱۳۲ در ایران خودرو اضافه کرد: حدود ۹۲ درصد این خودرو داخلی سازی شده است و ۸ درصد آن از خارج وارد می‌شود که تلاش می‌کنیم این ۸ درصد هم داخلی سازی شود.

بیات گفت: تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قراردادهایی با مشارکت ۳۶ سازنده برای اجرای ۵۵ طرح بسته شده است، افزود: حجم این قراردادها، ۱۲۶۰ میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های دائمی، کمک بزرگی در متعادل سازی نیازها و تولید است افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور، تعادل برقرار کنیم.

نظر شما