شناسهٔ خبر: 162548 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ابوترابی:

حمایت از "سوت زن‌ها" باعث پیشگیری از مفاسد می‌شود

ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس، گفت: مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد و همچنین هموار کردن راه برخورد دستگاه قضایی با فسادهای گوناگون و حمایت از افرادی که مفاسد را سوت می‌زنند، جدی است.

به گزارش «نماینده»،ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه طرح حمایت از افشاگران فساد (سوت‌زنی) از سوی برخی از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد و همچنین هموار کردن راه برخورد دستگاه قضایی با فسادهای گوناگون و حمایت از افرادی که مفاسد را سوت می‌زنند، جدی است.

وی با بیان اینکه اگر از افرادی که پرونده‌های فساد را در اختیار دستگاه قضایی قرار می‌دهند حمایت شود، بدون شک این کار باعث کاستن از تخلفات در جامعه می‌شود، افزود: اگر اشخاصی که فساد را در اختیار دستگاه قضا می‌گذارند و در حقیقت مفاسد را برملا می‌کنند مورد حمایت قرار بگیرند، از فسادهای گسترده پیشگیری می‌شود و البته این افراد نیز احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه کشورهایی که تا ۴۰ درصد کشف فساد در سیستم‌های نظام اداری‌شان از طریق طرح سوت‌زنی انجام می‌شود، در زمینه کشف جرایم فساد و مبارزه با آن بسیار موفق بوده‌اند، ادامه داد: در این کشورها معمولاً بین ۱۵ تا ۳۵ درصد از فسادی که مانند رشوه، اختلاس یا اتلاف بیت‌المال افشا شود را به شخص افشاگر می‌دهند که همین روش آنها در زمینه مقابله با فساد بسیار موفق بوده‌اند.

ابوترابی تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه برخورد با مفسدان را از طریق همین طرح سوت‌زنی آغاز کرده و تاکنون هم بسیار موفق عمل کرده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با تأکید بر اینکه امیدوارم رویکردی که در قوه قضائیه در برخورد با فساد شکل گرفته، ادامه یابد، گفت: قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و دانه درشت‌ها بسیار ارزنده است، اما این کار باید به بخش‌های دیگر تسری یابد تا میزان فساد در کشور کاهش یابد.

نظر شما