شناسهٔ خبر: 160770 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مسئولان با اتخاذ تدابیر لازم تردد در سطح شهرها را کم کنند

پوربافرانی یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور گفت: مسئولان باید با اتخاذ تدابیر لازم تردد در سطح شهرها را کم کرده و برای حوزه معیشت و اقتصاد کشور نیز برنامه داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، عباسعلی پوربافرانی اظهار کرد: برای کنترل ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان یکسری پروتکل‌هایی دارند که اگر اجرا نشود تبعاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «باید تمامی ابعاد کرونا را مورد توجه قرار داد»، گفت: موضوع کرونا شامل بخش سلامت و بخش های متعدد دیگری به خصوص در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود که باید برای همه آن ها تدبیر وجود داشته باشد نه اینکه رها شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به تمام زحمات کشیده شده برای کنترل کرونا، باید شروع مجدد فعالیت ها نیز مبتنی بر برنامه ریزی و محدودیت باشد.

پوربافرانی توضیح داد: باید دولت با تدابیری همچون تقویت دولت الکترونیک و انجام فعالیت ها از طریق تلفن، سایت و فضای مجازی ترددهای غیرضروری را کاهش دهد. از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برخی از اصناف برای حاکم شدن ثبات در کنترل کرونا تعطیل شدند و به دنبال آن با مشکلات اقتصادی و حتی معیشتی روبرو شده که باید دولت از آن ها حمایت کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با تاکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای کنترل کرونا گفت: وظیفه مردم پیشگیری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و رعایت موازین بهداشتی است. مسئولان هم باید راهکارهای لازم برای اجرای فاصله گذاری را اتخاذ کنند، همچنین با تقویت دولت الکترونیک ترددها را کاهش داده و برای حوزه معیشتی و اقتصاد کشور برنامه داشته باشند.

نظر شما