شناسهٔ خبر: 160630 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عباسی: تله کنفرانس جایگزین مجلس یار می‌شود

عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از جایگزین شدن تله کنفرانس به جای مجلس یار برای برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش «نماینده»،اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: این نشست در صحن علنی مجلس و با رعایت فاصله تعیین شده بر اساس موازین مشخص شده وزارت بهداشت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نقطه نظرات و مسائل مورد نظر خود در باره کرونا و هم چنین شعار سال مطرح کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا تله کنفرانس جایگزین سامانه مجلس یار برای برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت مجازی شود و چنان چه امکان برگزاری جلسات علنی در صحن فراهم نبود جلسات از طریق تله کنفرانس و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم نمایندگان استان تهران و استان‌های همجوار آن به هنگام برگزاری جلسات علنی در صحن حاضر می‌شوند و نمایندگان دیگر استان‌ها نیز با حضور در 6 استان تعیین شده از طریق کنفرانس تلویزیونی در صحن حاضر خواهند شد.

وی افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده نمایندگان دیگر استان‌ها با حضور در استان‌های کرمان، کرمانشاه، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی از طریق تله کنفرانس در جلسات علنی مجلس شرکت خواهند کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در این جلسه بنا بر این شد تا کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم فعال شوند و برنامه‌های کاری خود را از طریق وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه کاری‌شان دنبال کنند و طبق تصمیم متخذه بنا شد تا جلسات کمیسیون‌ها در فضاهایی همچون سالن مشروطه، کمیسیون تلفیق، کمیسیون اصل 90 و ... در فضای بیشتری برخوردار هستند و امکان حضور اعضای کمیسیون در جلسه با فاصله بیشتر و با رعایت موازین مورد نظر وزارت بهداشت فراهم باشد برگزار شود.

عباسی خاطرنشان کرد: هم چنین طبق تصمیمی که امروز در جلسه اتخاذ شد، جلسات علنی مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و جلسه رأی اعتماد به کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه روز چهارشنبه مجلس برگزار می‌شود.

نظر شما