شناسهٔ خبر: 159258 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مستثنی شدن سازمان امور مالیاتی از قوانین اداری و استخدامی تبعیضی آشکار است

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس با تاکید بر اینکه مستثنی شدن سازمان امور مالیاتی از قوانین اداری و استخدامی کشور با تصویب ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده تبعیضی آشکار است، گفت: دولت نباید به دنبال قوانینی باشد که به تدریج سازمان‌ها و نهادهای دولتی را از قوانین کلی و مادر کشور مستثنی کند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی  درباره مستثنی شدن سازمان امور مالیاتی از قوانین اداری، مالی، استخدامی و مقررات عمومی دولت در ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: مستثنی شدن سازمان امور مالیاتی از قوانین اداری و استخدامی کشور تبعیضی آشکار است. دولت نباید به دنبال قوانینی باشد که به تدریج سازمان‌ها و نهادهای دولتی را از قوانین کلی و مادر کشور مستثنی کند.

وی ادامه داد: موارد مشابهی هم داریم برای مثال در گذشته سه سازمان توسعه‌ای شامل ایمیدرو، ایدرو و شهرک‌های صنعتی و همچنین برخی پتروشیمی‌های دولتی را از قوانین خدمات کشوری و قانون دیوان محاسبات مستثنی کردند و این موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است. درحال حاضر هم پیشنهادات زیادی به دولت و مجلس می‌آید که موسسات اقماری سازمان‌های مذکور را هم باید مستثنی کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس درباره آخرین وضعیت بررسی ماده ۲۶ لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس گفت: خوشبختانه ماده مذکور در صحن علنی مجلس با مخالفت قاطع نمایندگان روبه‌رو شد و برای اصلاح و بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس بازگردانده شد.

فولادگر در پایان تصریح کرد: امیدواریم در کمیسیون اقتصادی مجلس ماده مذکور به نحوی اصلاح شود که هیچگونه استثنایی را مشاهده نکنیم و سازمان امور مالیاتی هم همچون سایر دستگاه‌های دولتی از قوانین کلی کشور تبعیت کند.

نظر شما