شناسهٔ خبر: 159245 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

منشأ کمک مالی برای تأمین هزینه‌های انتخاباتی شفاف می‌شود

مجلس طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، کمک‌های مالی نقدی و غیر نقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف شود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس با ۱۱۳ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن، ماده ۴ طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی و یا غیر نقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت و دریافت کننده آن به شرح ذیل معلوم باشد:

۱- پرداخت کننده: شخص حقیقی: نام  و نام خانوادگی، کد ملی

۲- احزاب  و گروه های سیاسی: عنوان حزب، شماره پروانه، نام و نام خانوادگی دبیر حزب

۳- دریافت کننده: نام و نام خانوادگی، تاریخ دریافت

همچنین براساس تبصره یک، هر گونه پرداخت و کمک نقدی باید از طریق اسناد بانکی یا به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب موضوع ماده ۷ این قانون انجام گیرد.

تبصره ۲- در صورت عدم رعایت الزامات و ضوابط قانونی مقرر در خصوص وجوه پرداختی، نامزدها حق استفاده از آن را نداشته و باید وجوه دریافتی به پرداخت کننده عودت داده شود.

در صورتی که پرداخت کننده کمک، مشخص نباشد و یا اطلاعات ارائه شده از سوی آن بیانگر موارد فوق نبوده و یا اشتباه باشد، اموال مذکور اعم از نقدی و غیر نقدی مشمول احکام اموال مجهول المالک است.

نظر شما