شناسهٔ خبر: 159241 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کشاورزی اسفندماه برگزار می‌شود

قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: از امکان برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش «نماینده»، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس برای اخذ رای اعتماد، گفت: تاکنون دولت نامه‌ای دال بر معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه اوایل اسفند زمان اداره وزارت جهاد کشاورزی با سرپرست به پایان می‌رسد، ادامه داد: با توجه به اینکه دولت وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی نکرده و پارلمان نیز تنها در هفته جاری جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان تا 5 اسفند برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی عملاً به اسفند ماه موکول می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه بررسی بودجه سال 99 در دستور کار پارلمان قرار دارد، آیا در زمان بررسی بودجه می‌توان صلاحیت وزیر پیشنهادی را بررسی کرد یا خیر؟ اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تنها در زمان بررسی بودجه نمی‌توان طرح‌ها و لوایح را بررسی کرد، چون رای اعتماد به یک یا چند وزیر زمان مشخصی دارد می‌توان بررسی بودجه را متوقف کرد و به بررسی صلاحیت یک وزیر پیشنهادی پرداخت.

نظر شما