شناسهٔ خبر: 156864 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رهایی «نجفی» از قصاص با گذشت اولیای دم «میترا استاد»

نجفی «محمدعلی نجفی» عامل قتل «میترا استاد»، با گذشت خانواده اولیای دم مقتوله، از حکم قصاص رهایی یافت.

به گزارش «نماینده» ، «مسعود استاد» بامداد امروز با انتشار پیامی در فضای مجازی از بخشش محمدعلی نجفی قاتل خواهرش میترا استاد خبر داد.

وی در صفحه خویش در فضای مجازی، با ذکر آیه «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» از قرآن مجید، آورده است: از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم.

مسعود استاد در بخش دیگری از پیام خود افزوده‌است: به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور، وکلای‌ عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجیلویی، پدرم،مادرم و مهیارمان، محمدعلی نجفی را بخشیدیم و خرسندیم که معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم. امیدوارم محمدعلی نجفی در این چند صباح باقی مانده، به دور از سیاست، به تزکیه نفس بپردازد.اجر همه خیرخواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

وی در این پیام همچنین نوشته‌است: اما در مورد خودم که روزی سردار گمنام و روزی سردار سپاه نام گرفتم، می‌گویم که الان نه شغلی دارم و نه رسمی که از کسی گرفته باشم. فقط فرزند روستازاده‌ای به نام کاکابرار از دیار کرمانشاهانم.از کودکی از پدر و مادرم مهرورزی آموختم و تا درجه دکترای تخصصی هواوفضا در معتبرترین دانشگاه‌های کشور بدون رانت تحصیل کردم. در بهمن ۱۳۹۳ خانه هواوفضای ایران را در شهرداری تهران تاسیس کردم و الان نیز فقط مدرس دانشگاه هستم.

هفتم خرداد ماه سال جاری،: محمدعلی نجفی با استفاده از سلاح گرم، میترا استاد همسر دوم خود را به قتل رساند.

وی انگیزه خود از این اقدام را اختلافات خانوادگی عنوان کرده‌بود.

حدود یک ماه بعد و پس از چند جلسه رسیدگی به این پرونده در دادگاه جنایی، نجفی به جرم «قتل عمد» به «قصاص» محکوم شد.

تا این لحظه از سوی منابع رسمی، خبری مبنی بر بخشش نجفی توسط اولیای دم مقتوله میترا استاد، منتشر نشده است.

نظر شما