• علی ابراهیمی ۱۳۹۸-۰۱-۰۴ ۱۰:۱۱

    عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با نماینده مطرح کرد:

    کشورهای عضو پاریس ساز خروج خود را کوک کرده‌اند

    عضو کمیسیون کشاورزی گفت: اصولاً پیوستن به معاهدات بین‌المللی برای ایجاد همکاری، مشارکت و همچنین نظم جهانی و استفاده از مزایای این معاهدات از برنامه‌های کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان بوده که باعث افزایش اعتبار بین‌المللی کشور خواهد بود، ولیکن دقت در پذیرش تعهدات و حفظ منافع ملی هم می‌بایست سرلوحۀ تصمیم‌گیران کشور قرار بگیرد.

  • شریعت نژاد ۱۳۹۸-۰۱-۰۵ ۱۲:۵۶

    «پاریس» تهدیدی برای کشورهای نفتی

    رئیس کمیتۀ محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهایی که مخالفت می‌کنند به این دلیل است که می‌گویند این کار زحمت و هزینۀ تولید ما را بالاتر می‌برد. در بحث رقابت با کشورها اگر هزینۀ تولیدمان بالاتر رود، قدرت رقابتمان کمتر می‌شود.

  • جبار کوچکی نژاد/2 ۱۳۹۷-۱۲-۲۹ ۱۰:۱۸

    سخنگوی فراکسیون محیطزیست مجلس در گفت‌وگو با «نماینده» مطرح کرد:

    توافق پاریس راه افشای اطلاعات داخلی است

    کوچکی‌نژادگفت: وقتی یک توافق‌نامه‌ای را امضا می‌کنیم موظف هستیم همۀ اطلاعات خودمان را در آن حوزه به سازمان‌هایی که در این بخش کار می‌کنند یا به دبیرخانۀ آن سازمان و آن کنوانسیون ارائه دهیم، ازجمله همین بخش انرژی، مصرف انرژی، بخش صنعت، بخش تولید و .... پس موظفیم به آنها پاسخ دهیم که ما این بخش‌ها را داریم و درواقع این بخش‌ها از صنعت خود را هم اصلاح می‌کنیم؛ بنابراین این افشای اطلاعات داخلی خودمان به بیرون است.

  • احمد کیخا ۱۳۹۸-۰۱-۰۱ ۱۲:۱۵

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با «نماینده» مطرح کرد:

    برای کشور الزام می‌آوریم

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما می‌گوییم حاضریم عضو این توافق شویم حتی یک برنامۀ ایمنی هم نوشتیم و ارائه دادیم. اختلاف‌نظری که وجود دارد بین موافقین و مخالفین این است که این برنامه‌ای که شما ارائه دادید برنامه‌ای است که بعداً مبنای عمل قرار می‌گیرد و الزام‌آور است. مجموع اقداماتی که شما پیش‌بینی کردید یک‌سری هزینه‌هایی دارد و باید برای انجام آنها پول هزینه کنید؛ مثلاً نیروگاه‌های حرارتی که سوخت‌های فسیلی دارند باید تغییرشان دهید و این بازسازی‌ها بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

  • ظهره وند ۱۳۹۸-۰۱-۰۴ ۱۰:۰۸

    «واکنش ظهره‌وند به تلاش برای پیوستن به توافقنامه پاریس:

    ضد منافع ملی است

    کارشناس مسائل سیاسی گفت: «ما باید از زاویۀ منافع ملی خودمان به این کنوانسیون نگاه کنیم و بعد در نظر بگیریم که اگر به آن بپیوندیم اوضاع اقتصادیمان بهتر می‌شود یا خیر و اگر نپیوندیم چه خواهد شد. صرف اینکه در شورای امنیت برای ما قطعنامه صادر می‌شود، این قطعنامه‌ها نباید ملاک تصمیم‌گیری ما باشند، ملاک منافع ملی است و به قول حضرت امام که می‌فرمایند اگر به قطعنامه باشد ایران باید از روی کره زمین پاک شود.»

  •  فروش مسکن در پاریس ۱۳۹۷-۱۲-۲۷ ۱۰:۲۸

    اصرار بر الزامی به نام پاریس

    یکی از انتقاداتی که از سوی کارشناسان مطرح شده، این است که سازمان محیط‌زیست به‌عنوان متولی اصلی این توافقنامه در کشور، هیچ اقدامی در راستای شفاف‌سازی ابهامات مطرح‌شده انجام نداده و هنوز هیچ جواب مشخص و قانع‌کننده‌ای ارائه نداده است.