• هیئت دولت ۱۳۹۶-۰۸-۱۷ ۱۴:۳۹

    «نماینده» از ماجرای ادغام و تفکیک برخی وزارتخانه‌ها در سال‌های اخیر گزارش می‌دهد

    مروری بر ماجرای ادغام و تفکیک برخی از وزارتخانه ها

    اعضای دولت که به‌نظر می‌رسید عزم جدّی‌تری برای کوچک‌سازی دارند، با استناد به برنامۀ چهارم توسعۀ کشور معتقد بودند در ۴ سال دولت دهم حداکثر باید ۱۰۰ هزار مجوز استخدام صادر می‌شد اما در این دولت در برخی دستگاه‌ها به تنهایی ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر را استخدام کرده‌اند که این امر مغایر با اصول قانونی کوچک‌سازی دولت بود.

  • سازمان محیط زیست 43 ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۳:۵۴

    طرح تشکیل «وزارت محیط‌زیست» روی میز مجلسی‌ها

    مخالفان تشکیل وزارتخانة محیط‌زیست بر این باور پافشاری می‌کنند که به‌طورمعمول ادغام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در کشور، نتیجة مثبتی به‌همراه نداشته است. موافقان نیز موضوع هم‌پوشانی و موازی کاری در سازمان‌های مرتبط با مسائل زیست‌محیطی را مطرح کرده و براین اعتقادند که اگر مشکلات زیست‌محیطی به‌طورکلی زیرنظر یک مجموعه، هدایت و کنترل شود، نتیجة مثبتی خواهد داشت.

  • کریمی قدوسی ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۳:۵۱

    «کریمی قدوسی» در موافقت تبدیل سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه:

    با تبدیل سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه به مجلس پاسخ‌گو می‌شود

    کریمی قدوسی توضیح داد: «مسائل محیط‌زیست با منابع طبیعی و خیلی از جاها در تضاد است. این ادغام که صورت گیرد حتی قدرت مسائل محیط زیستی ما که یکی از مسائل مهم راهبردی است، با این مجموعه، قوی‌تر خواهد شد. پس دولت به آن معنا بزرگ نمی‌شود.»

  • عبادی/2 ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۳:۴۸

    حجت‌الاسلام «سیدمحمدباقر عبادی» در مخالفت با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:

    تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارت، کارشناسی دقیق می‌طلبد

    عبادی گفت: «یکی از مشکلات تبدیل این سازمان به وزارتخانه این است که احیاناً با فشارهایی که به‌وجود می‌آید، از مسیر کارشناسی خارج می‌شود. در وزارتخانه‌ها می‌بینیم که با فشار زیاد روی نماینده، به دلایل مختلف سیاسی، منطقه‌ای و غیره کارها از مسیر کارشناسی خارج می‌شود. با این روند ممکن است مردم فراموش شوند.»

  • دهمرده ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۳:۴۵

     «دهمرده» در موافقت با تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت:

    با تبدیل سازمان گردشگری به وزارت در دولت چابکسازی می‌شود

    دهمرده گفت: «استدلال من این است که اولاً با وضعیت موجود نمی‌توانیم از ظرفیتی که در ایران داریم، استفاده کنیم. زیرا این سازمان زیر نظر آقای رئیس‌جمهور واقع ‌شده و چون وظایف ایشان سنگین است، نمی‌توانند رسیدگی کنند و نمایندگان هم نمی‌توانند نظارت بر عملکرد این سازمان داشته باشند.»

  • میراث فرهنگی ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۰۰:۰۰

     سازمان میراث فرهنگی در مسیر تبدیل به وزارت

     پاسخ‌گو نبودن این سازمان اولین بار در مجلس هشتم پس از روی کار آمدن «اسفندیار رحیم‌مشایی» و نزدیکانش و حاشیه‌سازی‌ها برای این سازمان، به چشم نمایندگان مجلس آمد. بنابراین نمایندگان مجلس، طرح یک‌فوریتی  آن را آماده کردند اما فوریت این طرح در صحن علنی رأی نیاورد و قرار شد کمیسیون‌های تخصصی به‌صورت عادی این موضوع را پیگیری کنند.

  • همایون هاشمی 43 ۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۳:۳۷

    با ادغام وزارتخانه‌ها، کوچک‌سازی حاصل نشد

    ادغامی که در گذشته انجام شده، به این ترتیب بوده که در این وزارتخانه‌ها فقط وزیر را برداشتند و مابقی در جای خود ماندند و نه تنها تغییر نکردند بلکه گسترده‌تر هم شدند.

  • ابراهیمی ۱۳۹۶-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۲

    ابراهیمی‌ درخصوص تفکیک وزارت ورزش و جوانان:

    وزارت ورزش جای خالی سازمان ملی جوانان را پر نکرد

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بسیاری تشکیل این وزارتخانه را برای نظام اداری کشور مفید و تفکیک دوباره آن را موجب حجیم‌تر شدن دستگاه‌ها و افزایش بوروکراسی می‌دانند، اظهار داشت: «باید توجه داشت که وزارتخانه جدید در حوزه جوانان نتوانسته است جای خالی سازمان ملی جوانان را پر کند. بنابراین باید سازمانی باشد که بتواند در حوزه جوانان سیاست‌گذاری کرده و  برنامه‌ها را اجرایی نماید.»

  • تابش ۱۳۹۶-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۲

    «محمدرضا تابش» درخصوص تفکیک وزارت ورزش وجوانان:

    تفکیک اقدامی رو به جلو است

    تابش گفت: «با تفکیک وزارت ورزش و جوانان به عقب برنمی‌گردیم و هر اقدام و عملی که جوانان را از سیطرۀ مسائل وزراتخانه خارج کند و به آن به صورت مستقل نگاه کند، بازگشت به عقب نیست بلکه اقدامی رو به جلو است. زمانی که سازمان جوانان به وزارت ورزش ملحق شد یک گام به عقب برگشتیم. هم‌اکنون با این تفکیک می‌خواهیم این موضوع را اصلاح کنیم.»

  • وزارت ورزش ۱۳۹۶-۰۸-۲۳ ۱۲:۳۲

    مظلومیت دغدغه‌های نسل جوان در ادغام «ورزش و جوانان»

    ماهیت سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی متفاوت است، به‌گونه‌ای که کار سازمان تربیت بدنی اجرایی و کار سازمان ملی جوانان به‌صورت سیاست‌گذاری است لذا مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

  • رضیان2 ۱۳۹۶-۰۸-۲۰ ۱۲:۴۲

    «رضیان» در مخالفت با تفکیک وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت»

    دولت به فکر ایجاد معاونت‌های قوی باشد، نه تفکیک وزارت

    رضیان با بیان اینکه کمیسیون صنایع هم با این تفکیک مخالف است، تصریح کرد: «شخص وزیر با یک معاونت قوی‌تر می‌تواند همان کاری که قرار است در یک وزارتخانه منفک انجام دهد، در همین وزارتخانه به‌ثمر برساند و نیازی نیست که یک تشکیلات عریض‌وطویل دوباره راه بیفتد و تا بخواهد این وزارتخانه در انجام وظایف خود روی غلطک قرار گیرد، ۴ سال دولت تمام شده است.»

  • بیگلری2 ۱۳۹۶-۰۸-۲۰ ۱۲:۴۲

    «محسن بیگلری» در موافقت با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت:

    مشکلات اتصال به بازارهای جهانی با این ادغام تشدید شد

    عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: «باید وزارتخانه‌ها از هم جدا شوند تا فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان تحصلی‌کرده جامعه، فراهم شود.»

  • صنعت معدن تجارت ۱۳۹۶-۰۸-۲۰ ۱۲:۴۱

    بازرگانی از صنعت و معدن جدا می‌شود؟

    افرادی که به احیای مجدد وزارت بازرگانی تأکید دارند، معتقدند پس از ادغام دو وزارتخانه «بازرگانی» و «صنایع و معادن»، «وزارت صنعت، معدن و تجارت» موفق نشد به اهدافی که برای آن در حوزه تجارت خارجی ترسیم شده بود، دست یابد و بنابراین ضرورت احیای مجدد وزارت بازرگانی، احساس می‌شود.

  • کاظم زاده ۱۳۹۶-۰۸-۱۷ ۱۵:۲۴

    «شادمهر کاظم‌زاده» در موافقت با تفکیک وزارت راه و شهرسازی

    با ادغام در حوزه مسکن نتیجه‌ای نگرفتیم

    این نماینده مجلس گفت: «اگر قرار به تفکیک باشد، باید شهرداری، نظام مهندسی یا مسکن همه کنار هم دیده شوند و اگر به این شکل به این موضوع نگاه شود، من با تفکیک موافق هستم.»

  • بدری2 ۱۳۹۶-۰۸-۱۷ ۱۵:۲۴

    «صدیف بدری» در مخالفت با تفکیک وزرت راه و شهرسازی:

    به‌جای تفکیک، چارت‌های سازمانی را بازنگری کنیم

     بدری با بیان اینکه باید این مسائل، چالش‌ها و مشکلات سر راه این وزارتخانه حل شود نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم، تأکید کرد: «نباید مجدد چند سال انرژی برای تفکیک این وزارتخانه صرف کنیم. بهتر است در عملکرد معاونت‌ها در بخش چارت سازمانی بازنگری شود.»

  • وزارت راه ۱۳۹۶-۰۸-۱۷ ۱۵:۲۳

    وزارت راه‌ به دوربرگردان رسید

    رئیس سازمان اداری و استخدامی یادآور شد که کوچک‌سازی دولت با ادغام وزارتخانه‌ها اتفاق نمی‌افتد، همان‌طوری که در سال‌های گذشته برخی وزارتخانه‌ها ادغام شده‌اند، اما کوچک‌سازی در مورد آنها اتفاق نیفتاد.

  • سیدراضی نوری43 ۱۳۹۶-۰۸-۰۱ ۱۳:۵۷

    سیدراضی نوری در مخالفت تبدیل سازمان محیط‌زیست به وزارتخانه

    محدود کردن محیط‌زیست به یک سازمان کوچک، ظلم است

    «سیدراضی نوری» گفت: «اگر ما این را در حد یک سازمان کوچک محدود کنیم، در حق این مجموعه، ظلم است. اما اگر آب و منابع طبیعی در کنار آن تعریف شود، این ۳ مجموعه یک واحد می‌شوند و تصمیم‌گیری در یکجا، متمرکز می‌گردد.»