شناسهٔ خبر: 179663 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

انتقاد از عدم همراهی بانک‌ها با مردم در پرداخت وام‌های خرد/راکد ماندن «طرح جهش ملی مسکن» به دلیل همراهی نکردن بانک‌ها

حسین حسین زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عدم همراهی بانک‌ها با مردم در پرداخت وام‌های خرد و درخواست ضامن‌های کارمند رسمی، گفت: «طرح جهش ملی مسکن» به دلیل همراهی نکردن بانک‌ها راکد مانده است.

به گزارش «نماینده»، حسین حسین زاده با اشاره به گلایه مردم از وضعیت ارائه وام‌های خرد و رفتار سلیقه‌ای شعبات بانک‌ها در این زمینه، گفت: در دیدارهای مردمی قالب درخواست‌های مردم به‌ویژه بخش آسیب‌پذیر جامعه و جوانان دریافت وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان برای تشکیل زندگی، ایجاد مشاغل خرد و چنین مواردی است که در مجموع عدد کلانی برای بانک‌ها محسوب نمی‌شود اما متاسفانه همکاری لازم در این زمینه ازسوی بانک‌ها با مردم صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه جوانانی به ما مراجعه می‌کنند که حدود یک سال و نیم به دنبال دریافت وام ازدواج دوندگی کرده‌اند اما به دلیل درخواست ضامن کارمند رسمی ازسوی بانک به مقصود نرسیده‌اند این در حالی است که تعداد کارمندان رسمی در جامعه بسیار کم شده است، لذا بانک‌ها باید طبق قانون از درخواست ضامن رسمی برای وام‌های خرد خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه پذیرش ضامن ازسوی بانک‌ها بازنگری شود، افزود: بانک‌ها می‌توانند از یارانه‌های پرداختی به خانوار و حساب آن‌ها جهت ضمانت وام استفاده کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد از درآمد خانوارها صرف هزینه مسکن می‌شود، اظهار کرد: عدم همراهی بانک‌ها با «طرح جهش ملی مسکن» سبب راکد ماندن این طرح شده است و تعداد زیاد بانکها موجود در کشور باید