شناسهٔ خبر: 179076 - سرویس اقتصاد
منبع: ایسنا

کمیسیون عمران با جدیت روند اجرای قانون جهش تولید مسکن را دنبال می‌کند

مسکن مهر یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس درلایحه بودجه ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان به صندوق ملی مسکن اختصاص داد اما هنوز با گذشت چندین ماه از سال این مبلغ به صندوق برای ساخت مسکن تخصیص داده نشده است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی کوهساری ، درباره روند اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن جلسات متعددی را با مسئولان ذی ربط برگزار کرده است، بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی و معاونت مسکن این وزارتخانه در این جلسات، اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن در دستورکار وزارتخانه قرار دارد.

در برخی از مناطق هنوز زمین برای ساخت مسکن اختصاص نیافته است

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مولفه های کلیدی در اجرای این قانون و ساخت مسکن، تامین زمین است که در استان های مختلف این موضوع در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در برخی از مناطق زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تامین شده است، در برخی از نقاط نیز همچنان در تامین زمین مشکل وجود دارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: گروهی از افراد برای دریافت مسکن ثبت نام خود را انجام داده و بحث راستی آزمایی نیز در اکثر موارد صورت گرفته است. پرداخت اولیه ۴۰ میلیون تومان نیز انجام شده و اسناد و مدارک برای پیش ثبت نام دریافت شده است.

مجلس مصمم به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شخص رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال قول داده اند و ما انتظار داریم تمام ارکان دولت در این مسیر هم گام شوند.

کوهساری با بیان اینکه در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد کمیسیون عمران مجلس مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه مسکن تخصیص یافت، گفت: متاسفانه هنوز این مبلغ به صندوق تخصیص داده نشده است که انتظار می رود منابع پیش بینی شده برای ساخت مسکن سریع تر تخصیص یابد. کمیسیون عمران با جدیت روند اجرای قانون جهش تولید مسکن را دنبال خواهد کرد.