شناسهٔ خبر: 177186 - سرویس اقتصاد
منبع: خبرگزاری دانشجو

واریز یارانه نقدی برای مجلس قابل قبول نیست / از تمامی ابزارها برای عملیاتی شدن کالابرگ الکترونیکی استفاده می‌کنیم

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از تمامی ابزارهای قانونی خود برای عملیاتی شدن کالابرگ الکترونیکی استفاده خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات دولت در زمینه ارائه کالابرگ الکترونیکی اظهارکرد: دولت در صحن علنی مجلس، قول قطعی داده بود که ابتدا کالابرگ الکترونیکی را در اختیار مردم قرار می‌دهد و بعد از آن فرآیند تغییر در شیوه تخصیص ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه دولت به وعده‌های خود در زمینه کالابرگ الکترونیکی عمل نکرده است و باعث نگرانی مردم و نمایندگان مجلس شد. البته نمایندگان، دغدغه‌های خودشان را در این زمینه به رئیس جمهور اعلام کرده‌اند و او هم در گفتگوی زنده خود در رسانه ملی، به خوبی این موضوعات را تبیین کرد.

حسن پور ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که دولت باید به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند و در وعده‌های خودشان صادق باشد. آماده نبودن زیرساخت‌ها برای ارائه کالابرگ الکترونیکی، موضوعی بود که بر هیچکس پوشیده نبود و نمایندگان مجلس، بارها این موضوع را در جلسات مختلف به مسئولان دولتی تذکر داده‌ بودند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فراهم سازی زیرساخت‌های مناسب برای کالابرگ الکترونیکی، یکی از مطالبات اصلی مجلس از دولت است، تصریح کرد: ما وزرای مربوطه را برای این موضوع به کمیسیون اقتصادی مجلس فراخوانده‌ و توضیحات لازم را از آن‌ها خواسته‌ایم. مسئولان دولتی نیز این قول را به مجلس داده‌اند که هرچه سریع‌تر، زیرساخت‌های لازم را برای ارائه کالابرگ الکترونیکی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: واریز یارانه نقدی برای مجلس قابل قبول نیست چرا که این یارانه باعث شد تا تورم افزایش پیدا کند و حتی برخی از کالاهای غیراساسی نیز افزایش قیمت داشته باشد. درحالی که دولت باید با ارائه کالابرگ، کالاهای اساسی را به قیمت شهریور سال 1400 در اختیار مردم قرار می‌داد؛ اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده و مجلس از تمامی ابزارهای قانونی خود برای عملیاتی شدن این مسئله، استفاده خواهد کرد.