شناسهٔ خبر: 171357 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

رضوانی مطرح کرد؛

افزایش تولید صادرات محور و بهره‌برداری از معادن، راهی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت

غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است؛ تولید و بهره‌برداری از معادن بخش مغفول در اقتصاد کشور است و توجه به تولید صادرات محور، بهره‌برداری از معادن و سرمایه‌گذاری روی شرکت های دانش بنیان می‌تواند به کاهش وابستگی بودجه به نفت کمک کند.

به گزارش «نماینده» غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کاهش و یا عدم وابستگی بودجه به نفت یک هدف بلند مدت است، گفت: برای تحقق موضوع کاهش وابستگی بودجه به نفت باید بر روی تولید و صادرات متمرکز شویم زیرا تولید به معنای ایجاد ثروت واقعی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: زمانی که تولیدکنندگان ما بتوانند درآمدزایی مناسب داشته باشند، آنگاه می‌توان بر روی سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه حساب کرد، بنابراین با افزایش درآمدهای مالیاتی میزان اتکای دخل و خرج کشور به نفت نیز کمتر خواهد شد.

رضوانی بهره‌برداری از معادن کشور را یکی دیگر از راه‌های افزایش درآمدها و کاهش وابستگی بودجه به نفت دانست و اظهار کرد: تاکنون متاسفانه در بخش معادن کوتاهی‌های بسیاری شده و در صورت اجرای یک سیاست اصولی برای فعالسازی معادن می‌توان به افزایش درآمد حاصل از آن تکیه کرد. براین اساس توجه به تولید صادرات محور، بهره‌برداری از معادن و سرمایه‌گذاری روی شرکت های دانش بنیان می‌تواند به کاهش وابستگی بودجه به نفت کمک کند.