شناسهٔ خبر: 99935 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نیاز کشورهای غربی حصول توافق هسته‌ای را امکان‌پذیر می‌کند/ مقاومت ایران موجب عقب‌نشینی غرب شد

محمد اسماعیلی43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نیاز طرف‌های مذاکره‌کننده به توافق با ایران گفت: مقاومت تیم ایرانی حصول اهداف را میسر می‌کند.

به گزارش نماینده محمد اسماعیلی با اشاره به اینکه هنوز خبری از مذاکرات در حال انجام هسته‌ای اعلام نشده است، اظهار داشت: با توجه به نیاز طرف‌های مذاکره به توافق احتمال آن وجود دارد.

وی با تاکید بر علاقه‌مندی طرف‌های مذاکره به حصول توافق با ایران اضافه کرد: آنها در این میان به دنبال کسب حداکثر امتیازات از ایران بودند که پافشاری طرف ایرانی بر چارچوب تعیین شده مانع تحقق اهداف آنها شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طی مسیر مذاکره توسط مذاکره‌کنندگان دو طرف ادامه داد: با توجه به تعیین چارچوب خاص برای مذاکره‌کنندگان ایرانی و مقاومت صورت گرفته حصول همه اهداف برای طرف‌های مقابل امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر ممکن بودن دسترسی به اهداف برای تیم مذاکره‌کننده ایرانی افزود: به نظر می‌رسد مقاومت‌های صورت گرفته منجر به عقب‌نشینی طرف مقابل از زیاده‌خواهی‌های خود شده است.

اسماعیلی با تاکید بر تلاش طرف‌های مقابل برای عبور از خطوط قرمز ایران تاکید کرد: این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد ولی مقاومت تیم ایرانی، آنها را متوجه مهم بودن اصول و خطوط قرمز ایران کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در مورد حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مذاکرات در حال انجام ادامه داد: این اقدام مجلس به طور یقین منجر به تقویت روحیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی شد چراکه این پیام را برای تیم‌های مذاکره کننده مقابل داد که ایرانی‌ها یکپارچه در صدد حفظ حقوق خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های مذاکره‌کننده مقابل باید در مورد رعایت حقوق هسته‌ای مردم ایران تصمیم بگیرند، ابراز داشت: مقاومت ایرانی‌ها آنها را به این تصمیم خواهد رساند که نظام با پشتیانی مردم ذره‌ای از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

نظر شما