شناسهٔ خبر: 99827 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش قیمت لبنیات دست در جیب مردم کردن است

لبنیات43 دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به افزایش قیمت لبنیات در بازار مصرف تصریح کرد صنایع لبنی و دامداران گرد هم آمده و برای خروج از رکود تورمی بنگاههای تولیدی راه حلی عقلائی تر از ، دست بردن در جیب مصرف کنندگان ندارند

به گزارش نماینده، دبیر انجمن صنایع لبنی با صدور  اطاعیه ای از افزایش قیمت لبنیات در بازار مصرف  ابزار نگرانی کرد و این افزایش قیمت را راه حلی برای جبران هزینه های تولید از جیب مصرف کنندگان خواند.

در این اطلاعیه آمده است:

"در ماه مبارک رمضان خداوند متعال را شکر گزاریم که صنعت لبنیات آئینه ناکار آمدی نظام قیمت گذاری COST PLUS فعلی کشور شدکه ریشه در اندیشه و تفکر «مدیریت دولتی قیمت گذاری دستوری» تنظیم بازار دارد.

در این زمینه می توان به تفکر به نیابت از طرف بنگاههای تولیدی وتجاری تصمیم گیری و  بها ندادن به اهرم های قدرتمند نظام رقابت آزاد، نادیده گرفتن اختیار و آگاهی مصرف کنندگان اشاره کرد.

در این شرایط ضعف روز افزون قدرت مالی بخش خصوصی و لاجرم توان اقتصادی خانوار منجرشده و نقش پدر خواندگی دولت مردان در نحوه تأمین کسب در آمد و پوشش هزینه خانوار را افزایش می دهد. نتیجه این امر صرف وقت تمام سال دولتمردان در جلسات تنظیم بازار شیر و ماست، سیب زمینی و پیاز، نان و میوه خانوار، و غفلت از وظایف اصلی برنامه ریزی و نظارت عالیه دولت بر بازار است. اثرات تفکر مدیریت دولت بر تنظیم بازار در صنایع لبنی در سال های اخیر  رسیدن شیر ۲ تومانی به ۱۲۵۰ تومان بوده و در مقابل کاهش قدرت خرید خانواراست.

در این میان صنایع لبنی و دامداران نیز گرد هم آمده و برای خروج از رکود تورمی بنگاههای تولیدی راه حلی عقلائی تر از، دست بردن در جیب مصرف کنندگان ندارند. "

نظر شما