شناسهٔ خبر: 99516 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامه‌نگاری با گمرک درباره آمار واردات برنج/ مجوزی برای واردات نداده‌ایم

برنج43 معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات برنج کماکان ممنوع است، گفت: نسبت به آماری که گمرک در مورد واردات برنج اعلام کرده معترضیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش نماینده، عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارسگفت: وزارت جهاد کشاورزی نسبت به آماری که گمرک برای واردات برنج در سه ماهه ابتدای سال جاری منتشر کرده معترض است.

وی با تأکید بر این که واردات برنج کماکان ممنوع است، افزود: نامه‌ای برای پیگیری آمار منتشر شده از سوی گمرک در مورد واردات برنج به گمرک نوشته شده و منتظر جواب آن هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: معلوم نیست که گمرک آمار و ارقام مربوط به واردات برنج را از کجا آورده است زیرا وزارت جهاد کشاورزی برای واردات برنج در سال جاری هیچگونه مجوزی نداده و از این موضوع اطلاعی نداریم.

وی در پاسخ به ین سؤال که آیا این واردات مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی نیست، گفت: نمی‌دانم، هنوز هیچ پاسخ درستی از گمرک دریافت نکرده‌ایم و باید برای روشن شدن موضوع منتظر پاسخ گمرک ماند.

به گزارش فارس: براساس آمار گمرگ در سه ماهه ابتدای سال ۹۴ برنج به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار و سهم ارزشی ۲.۳۵ درصد جزء اقلام عمده وارداتی به کشور بوده  است.

این گزارش اضافه می‌کند: در حالی این آمار و ارقام  برای واردات برنج به کشور اعلام شده  که وزارت جهاد کشاورزی سال گذشته در راستای حمایت از تولید برنج داخلی و رونق بخشی به بازار این محصول واردات برنج را ممنوع اعلام کرد.

نظر شما