شناسهٔ خبر: 98868 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

۳هزار دوتابیعتی در کشور/ بیشتر افراد تابعیت اروپا و آمریکا را دارند

اصفری43 آصفری با بیان اینکه داشتن تابعیت ۲ گانه خلاف قانون است، گفت: متاسفانه برخی افراد مخفیانه اقدام کرده و تابعیت کشور دیگری اخذ می کنند که این کار قابل قبول نیست و باید با آنها برخورد شود.

به گزارش نماینده، دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعداد افراد ۲ تابعیتی در ایران گفت: بر اساس آمار رسیده به دست ما سه هزار ایرانی ۲ تابعیتی داریم که متاسفانه برخی از مسئولین هم شامل این افراد هستند.

محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به آخرین وضعیت طرح «تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دوتابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني» گفت: این طرح که از سال گذشته در مجلس مطرح بود، در اردیبهشت امسال در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مصوب شد و هم اکنون در نوبیت رسیدگی در صحن مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه داشتن تابعیت ۲ گانه خلاف قانون است، گفت: متاسفانه برخی افراد مخفیانه اقدام کرده و تابعیت کشور دیگری اخذ می کنند که این کار قابل قبول نیست و باید با آنها برخورد شود.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بر اساس آمار رسیده به دست ما سه هزار ایرانی ۲ تابعیتی داریم که متاسفانه برخی از مسئولین هم شامل این ۲ تابعیتی هستند.

آصفری تاکید کرد: برای مشخص شده هویت این افراد و برخورد قانونی با آ، ما نمایندگان تقاضای تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دوتابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني را مطرح کردیم که امیدواریم با مطرح شدن این طرح در صحن مجلس، وضعیت این افراد مشخص شود.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد ۲ تابیعتی دارای تابعیت اروپا و آمریکا هستند، اضافه کرد: برخی از این افراد در داخل کشور و برخی هم در خارج کشور حضور دارند که با تصویب این طرح در صحن مجلس، تحقيق و تفحص از وضعيت افراد دوتابعيتي و داراي گرين كارت در حوزه مسؤولان و مديران ارشد و شناسايي خلأهاي قانوني آغاز خواهد شد.

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: با تصویب طرح مذکور در صحن مجلس و مشخص شدن اعضای هیئت تحقیق و تفحص و آغاز کار، و نمایندگان گزارشی از افراد ۲ تابعیتی تهیه خواهند کرد که در صحن مجلس قرائت می شود.

علاوه بر آصفری، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، سید شکر خدا موسوی نماینده اهواز، روح اله حسینیان نماینده تهران، سیدعلی محمد طاهری نماینده گرگان، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، و... از جمله نمایندگانی هستند که طرح مذکور را امضا کردند.

گرین کارت یا کارت سبز (به انگلیسی: Green Card) به کارتی گفته می‌شود که نشان دهنده اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا است. به کارت‌های اقامت در دیگر کشورها نیز گاهی کارت سبز گفته می‌شود.

گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت شهروندی آمریکا بدون تحمل زمان طولانی و هزینه بسیار است.

نظر شما