شناسهٔ خبر: 98838 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفیعی خبر داد:

ظریف احتمالا با بسته پیشنهادی جدید ۱+۵ به ایران بازگشته است

نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: سفر ظریف به ایران نشان دهنده ارائه یک بسته پیشنهادی جدید است و به نظر می‌آید فضای مذاکرات در وین یک فضای امیدوار کننده شده و پیشنهادات ارائه شده نشان می‌دهد که مذاکرات از بن بست خارج شده است.

به گزارش نماینده نوذرشفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بازگشت وزیرخارجه به کشور گفت: زمانی که در مذاکرات،  پیشنهادی از طرف مقابل، نزدیک به پیشنهاد مدنظر  طرف دیگر در جلسه مطرح می‌شود، مسئولین یا باید تلفنی پیشنهاد را به کشور خود اطلاع دهند و یا در یک سفر چند ساعته با مسئولین  ارشد، نقطه نظرات ارائه شده را بررسی و تحلیل کنند.

وی در ادامه گفت: سفر آقای ظریف به ایران نشان دهنده ارائه یک بسته پیشنهادی جدید است که به نظر می‌آید فضای مذاکرات در وین یک فضای امیدوار کننده شده و پیشنهادات ارائه شده نشان می‌دهد که مذاکرات از بن بست خارج شده است، ما امیدواریم که اتفاقات جدید منافع ایران را بیش از گذشته حفظ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به دلیل آنی بودن رویداد‌ها در وین نمی‌توان اخبار دقیقی از فضای مذاکرات ارائه داد، اما امیدواریم تیم مذاکره کننده بتواند پیشنهادات طرف مقابل را در سطح قابل قبولی ارتقاع دهد.

شفیعی در پایان گفت: اعضای کمیسیون پس از پایان جلسه وین در جریان آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای قرار خواهند گرفت و افکار عمومی را در جریان آن قرار خواهند داد.

منبع: تسنیم

نظر شما