شناسهٔ خبر: 98772 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مشکلات وزارت آموزش و پرورش میراثی از دوره های گذشته است

سیدهادی حسینی 43 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش صرفا مربوط به این دوره نبوده و متعلق به ادوار گذشته است که به وزارتخانه کنونی به ارث رسیده است.

به گزارش نماینده سید هادی حسینی با اشاره به اعتماد مجدد نمایندگان مجلس ذر جلسه استیضاح به وزیر آموزش و پرورش گفت: همه می پذیریم که آموزش و پرورش مشکلات فراوانی دارد و مهم ترین مسأله آن معیشت معلمان است؛ با این حال باید بدانیم این مسأله ربطی به وزیر آموزش و پرورش فعلی  ندارد یعنی مجلس و به ویژه دولت باید کمک می کردند و با اختصاص اعتبار، آن را در ردیف های بودجه قرار می دادند.

نماینده مردم  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش صرفا مربوط به این دوره نبوده و متعلق به ادوار گذشته است که به وزارتخانه کنونی به ارث رسیده است.

حسینی همچنین در خصوص جلسه استیضاح فانی گفت: این جلسه تلنگری به وزارتخانه و دولت شد که بیشتر به فکر معیشت معلمان باشد و اکنون نیز اولویت جدی برای مجلس پیدا کرده است لذا باید به معلمان به عنوان تولید کننده نگاه کرد و به اثربخشی و آینده ساز بودن آنها واقف بود نه اینکه به آنها به دید یک مصرف کننده نگریسته شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در ادامه با اشاره به ضعف های موجود در این وزارتخانه یادآور شد: مدیران در برخی استان ها توانا نیستند و نمایندگان نیز نسبت به آن گله مند بودند لذا از وزیر آموزش و پرورش درخواست می شود نسبت به برخی تغییرات در استان ها و جایگ

زین کردن افراد مسأله ساز و حاشیه دار اقدام کند تا آموزش و پرورش راحت تر اداره شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این تصور که در بودجه ۹۵ به شکل جدی تری نسبت به حوزه آموزش و پرورش نگریسته می شود، خاطرنشان کرد: جلسه استیضاح جلسه خوبی برای بررسی چالش های آموزش و پرورش بود که اگر هر کس دیگری جایگزین فانی که جزء جزء آموزش و پرورش را می شناسد، می شد نمی توانست مسائل مربوط به معلمان را حل کند از طرفی اکنون فانی می تواند با رأی اعتماد مجددی که کسب کرده زمینه های پیشرفت را فراهم کند.

سایت سیدهادی حسینی

نظرات مخاطبان 0 6

  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۱۴:۳۸معلم 0 4

    ریئس جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان مجلس، هئیت دولت، نمایندگان مجلس، وزیر آموزش و پرورش و مردم همه میگن مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش را باید حل کرد. سوال اینه کی باید حل کنه؟ لابد بقال سرکوچه!
    آیا غیر شماها کسی مسئول کشور هست؟ اگه همه موافقن پس کی مخالفه؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۱۴:۴۹معلم نادم 1 3

    بیشترین مشکلات وتبعیضهامربوط به این دولت است.دردولت قبلی وضع بسیاربهترازاین بود.حمایت ازوزیرودولت ضعیف رومی خواهددرحدسنگ پای قزوین
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۱۹:۰۶محمد فرهنگی بازنشسته 93 اهواز 0 2

    د عدم پرداخت پاداش پایان خمت بازنستگان 93 میراث گذشته است شما پیش خدا مسئولیت 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۵:۱۰ث.ف 0 2

    مشکلات معلمان از زمانی آغاز شد که آن وزیر محترم در اوایل انقلاب فرمودند معلمی که می تواند نوشابه بخرد مرفه است.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۹:۳۴ 0 0

    همکاران محترم هرگز سرکلاس درس ندهید تا به وضع معیشتیمان رسیدگی شود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۱۶:۴۵ایرانی 0 0

    هر چه که میراثی باشد نباید تغییر یابد ؟؟؟؟؟ چرا مشکل و به گردن دیگری می آویزی حلال مشکل نیستی کنار بکش . ثمره و میوه ما را دیگر سازمانها مفتی تصاحب می شوند و بهره کشی میکنند ولی شما نمی توانید بگید بابا اینو من تولید کرده ام باید برای تصاحبش هزینه بپردازید . حتی نهاد ریاست جمهوری به خاطر حسن آقا که ثمره آموزشو پرورش است برای چهار یا هشت سال از ایشان بهر مند خواهد شد با ید برای هر سالش برای آموزش و پرورش هزینه بپردازد .
                                

نظر شما