شناسهٔ خبر: 98727 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ابوترابی:

انتظار مردم برخورد شدید با پرورش‌دهندگان مه‌آفریدها و زنجانی‌هاست

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس، با قابل قول دانستن عملکرد دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: مردم انتظار دارند، با مسئولانی که مه‌آفریدها و زنجانی ها را ایجاد می‌کنند، برخورد شدیدتری شود.

به گزارش نماینده ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با مهر، با اشاره به نهایی شدن برخی پرونده‌های کلان فساد مالی در ماه های اخیر در قوه قضائیه، اظهار داشت: هرچند قوه قضائیه کمی دیرهنگام نسبت به رسیدگی به این مفاسد اقدام کرد، اما در مجموع نمره قبولی گرفت و عملکرد آن در خصوص مبارزه با مفسدان اقتصادی متصل به کانون‌های قدرت و ثروت، خوب است.

وی در عین حال تاکید کرد: انتظار مردم برخوردهای شدیدتر با مفسدان است؛ مثلا در رابطه با پرونده مهدی هاشمی، انتظار افکار عمومی این بوده که برخورد قاطع‌تری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در توضیح این مساله گفت: در پرونده فساد کرسنت خسارت سنگینی به کشور وارد شده است، بنابراین اگر مجازات شدیدتری هم برای وی صادر می‌شد، باز هم کم بود.

ابوترابی ادامه داد: در رابطه با پرونده های کلان اقتصادی که برخی مسئولان نظام در آن حضور دارند، باید مجازات‌های شدیدتر و حداکثری اعمال شود؛ چراکه در این موارد مسئولانی که در مصدر کار قرار داشته اند و امانت به آنها سپرده شده، در امانت خیانت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: انتظار مردم این است در این موارد با مسئولانی که با خیانت در امانت، امثال مه‌آفریدها و بابک زنجانی‌ها را ایجاد می‌کنند، برخورد شدیدتری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در همین رابطه به جلسات این کمیسیون با مسئولان قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: جلساتی با قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی و فساد کلان بانکی و خاوری داشته ایم که توضیحاتی ارائه و اعلام کرده‌اند که مثلا در رابطه با پرونده فساد بانکی، پرونده روال خودش را برای اجرای احکام طی می‌کند، اما مساله اینجاست که مردم انتظار شفافیت و قاطعیت بیشتر دارند.

نظر شما