شناسهٔ خبر: 98215 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

قتل وحشیانه مسلمانان میانمار به شیوه داعش

مسلمانان میانمار بودایی‌های تندرو طی هفته گذشته سه مسلمان را در میانمار به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسانده و سر بریدند.

به گزارش نماینده به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، بودایی‌های میانمار طی هفته گذشته، ۳ مسلمان روهینگیایی را بدون هیچ دلیلی به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساندند.

خبرگزاری " اراکان" میانمار در این‌باره گزارش داد، "حسین جلال یعقوب" یکی از سه مسلمان روهینگیایی بود که روز گذشته هنگامی که برای صید ماهی و کسب روزی از خانه خارج شد، توسط بوداییان تندرو میانمار تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از ضرب و شتم شدید، با چاقو به شیوه داعش ذبح شد.

گفتنی است طی هفته گذشته سه مسلمان به همین شیوه به قتل رسیده‌اند؛ اما نیروهای امنیتی میانمار هیچ اقدامی برای دستگیری و محاکمه قاتلان انجام نداده است.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در ارودگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.

بسیاری از مسلمانان روهینگیایی برای نجات از نسل‌کشی در میانمار مجبور به فرار به کشورهای همسایه شده‌اند؛ اما اگر بتوانند زنده از دریا و از دست قاچاق‌چیان انسان عبور کنند، در کشورهای مقصد نیز با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه زندگی مواجه هستند.

با گذشت ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.

نظر شما