شناسهٔ خبر: 98208 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آریایی‌نژاد در گفتگو با «نماینده»:

دولت نگاه تبعیض‌آمیز به وزارتخانه‌ها دارد/ بیش از وزیر به رویکرد نامناسب رئیس دولت نسبت به آموزش‌وپرورش انتقاد وارد است

احمد آریایی نژاد/2 نماینده مردم ملایر تصریح کرد: یکی از دلایل رأی به ابقای ایشان این بود که با تغییر وزیر چندان رویکرد موجود تغییر پیدا نمی‌کند؛ ما در مجلس به دنبال تغییر فرد نبودیم. حتی من بیش از وزیر آموزش‌وپرورش به رئیس دولت و رئیس مجلس به دلیل رویکرد نامناسب نسبت به آموزش‌وپرورش انتقاد جدی دارم.

احمد آریایی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در گفتگو با «نماینده» در خصوص انتظار مجلس پس از ابقا وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آقای فانی با جسارت از رئیس دولت خواستار تخصیص منابع برای برطرف کردن مشکلات این وزارتخانه باشد.

وی که در جلسه روز گذشته یکی از موافقین استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش بود، گفت: مسائلی که آموزش‌وپرورش به آن مبتلاست و با آنها چالش دارد عموماً مزمن هستند و به خاطر یک رویکرد غلط است؛ ما با توجه به تخصص آقای فانی انتظار داشتیم این رویکرد تغیر پیدا کند که متأسفانه تغییر چندانی مشاهده نشد.

آریایی‌نژاد گفت: البته یکی از تنگناهای بسیار مشخص و واضح بحث بودجه آموزش‌وپرورش است. من در صحن مجلس هم این را گفتم که وقتی اعتبارات لازم داده نشود هرچند وزیر متخصص و توانمند باشد چندان تأثیری ندارد.

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: یکی از دلایل رأی به ابقای ایشان این بود که با تغییر وزیر چندان رویکرد موجود تغییر پیدا نمی‌کند؛ ما در مجلس به دنبال تغییر فرد نبودیم. حتی من بیش از وزیر آموزش‌وپرورش به رئیس دولت و رئیس مجلس به دلیل رویکرد نامناسب نسبت به آموزش‌وپرورش انتقاد جدی دارم.

آریایی‌نژاد درباره انتظار نمایندگان و فرهنگیان از آقای فانی گفت: این انتظار می‌رود که دوباره نطق‌ها مرور شود و از متخصصین فن در نظام تعلیم و تربیت و به‌ویژه در اقتصاد آموزش‌وپرورش جهت راهکار مناسب و اساسی نظرخواهی کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که خود دولت هم نگاهی تبعیض‌آمیز نسبت به وزارتخانه‌ها دارد. طی دو سال گذشته هنگام بررسی بودجه، هیچ وزیری جز آقای قاضی‌زاده هاشمی اجازه حضور در صحن را نداشت. اگر دیگر وزرا نیز در صحن حضور پیدا می‌کردند از طرف رئیس دولت بازخواست می‌شدند. چرا و این حق را چه کسی به وزیر بهداشت داده است؟

نماینده مردم ملایر با انتقاد از تبعیض بین وزارتخانه‌ها و سیاست‌های اتّخاذ شده در وزارت بهداشت و درمان گفت: میل بودجه به سمت درمان و بستری نمی‌تواند پایدار باشد. وقتی‌که ما از نظر درآمد مشکل داریم بنابراین بهترین کار این است که پیشگیری و حفظ سلامت مردم را در اولویت داشته باشیم. البته منظور نادیده گرفتن درمان نیست ولی نیروی متمرکزشده در درمان به‌زودی اثر منفی خود را خواهد گذاشت.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه بحث پیرامون آموزش‌وپرورش به‌نوعی نشأت‌گرفته از عملکرد وزارت بهداشت و درمان است، گفت: مردم می‌گویند اگر بودجه نیست پس چرا برای این وزارتخانه های دیگر هست و اگر هست چرا تأثیری در وزارت آموزش‌وپرورش مشاهده نمی‌شود؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: انسان‌ها و به‌خصوص جوانان سرمایه‌های کشور هستند، ابتدا فکر و ذهن و روح افراد و بعد جسم افراد اولویت دارد. ما برای جسم‌هایی که از نظر روحی و اخلاقی بیمار هستند چه فکری کرده‌ایم؟ وقتی سیستم ناکارآمد باشد تأثیر خود را بر نسل جوان که آینده‌سازان این کشور هستند خواهد گذاشت.

نظر شما