شناسهٔ خبر: 98148 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی‌حسینی در موافقت با استیضاح فانی:

چگونه حق‌التدریس معلمان پرداخت نمی‌شود اما پاداش‌های میلیونی مدیران به موقع داده می‌شود؟

نقوی حسینی 43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این سوال را از وزیر آموزش و پرورش پرسید که چگونه حق‌التدریس معلمان پرداخت نمی‌شود اما پاداش‌های میلیونی مدیران به موقع داده می‌شود؟

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در همین جایگاه رئیس دانشگاه فرهنگیان از پشت تریبون رسمی و در حضور نایب‌رئیس مجلس از آموزش و پرورش آمریکا تمجید می‌کند،‌این دلیل استیضاح ما است.

وی اضافه کرد: در همان نشست پس از اظهارات رئیس دانشگاه فرهنگیان آقای ابوترابی واکنش نشان می‌دهند که اینگونه نیست؛ در آن آموزش و پرورشی که شما از آن تمجید می‌کنید 99 درصد دانش آموزان قبل از فارغ‌التحصیلی مورد تجاوز واقع می‌شوند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه آنچه در اعتبارات آموزش و پرورش اتفاق افتاد هنر مجلس و کمیسیون تلفیق بود خاطرنشان کرد: در ایام بودجه معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سفر خارجی به سر می‌برد، در همان ایام وزیر آموزش و پرورش نیز به سفر خارجی رفته بود که ما به این اتفاقات ایراد می‌گیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تمجید از شخصیت علی‌اصغر فانی وی را فرد پاکدستی توصیف کرد و گفت: بحث امروز ما کارکردهاست، استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی نیست پس سعی نکنید آن را سیاسی جلوه دهید زیرا اگر استیضاح سیاسی بود اظهارات آقای اکرمی در جمع معلمان برای استیضاح وزیر کافی بود.

«آقای اکرمی در جمع معلمان می‌گوید بلند شوید و بروید زمینه آزادی سران فتنه را فراهم کنید و چرا اینجا نشسته‌اید؛ ما به این دلیل استیضاح نمی‌کنیم وگرنه همین جمله آقای اکرمی برای استیضاح کافی بود»

وی با تأکید مجدد بر اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی نیست، تصریح کرد: سخنرانی آقای کفاش در کرمان برای استیضاح کافی بود اما ما چون سیاسی استیضاح نمی‌کنیم بدون توجه به این اتفاقات استیضاح را تهیه و تدوین کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتصابات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:‌اغلب این افراد یا مشارکتی و یا فتنه‌گرند، برخی از آنها نیز در فتنه‌ها نقش داشتند که همین‌ها برای استیضاح کافی است اما ما وزیر را به این دلایل استیضاح نمی‌کنیم بلکه نگاه‌مان برای استیضاح کاملا صنفی است.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش برای احقاق حقوق معلمان است، اظهار داشت: نمایندگان محترم هر رأیی که خواستید بدهید، من را می‌شناسید و می‌دانید که من وکیل‌الدوله نیستم و وکیل مردمم و با سخن و حرف فراکسیون بشین و پاشو نمی‌کنم؛ ما نماینده ملتیم و قسم خوردیم با تشخیص خودمان رأی بدهیم.

وی اضافه کرد: من هفته‌ای دو بار به مدارس رفته و پای درد و دل‌های معلمان می‌نشینم. بعضی از حرف‌های آنها را برای شما بیان می‌کنم و آنگاه شما هر تصمیمی که خواستید بگیرید؛ امروز پول چای معلمان از جیب‌شان گرفته می شود و ما این سخن را به چه کسی بگوییم؟

«امروز کدام سازمان و نهاد پول چای کارمندان خود را از آنها می‌گیرد؟ امروز معلمان پول چای‌شان را از جیب خود پرداخت می‌کنند»

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای فانی! من سه بار به شما گفتم که اگر به معلم پرداخت کردید یا مطالبه آنها را به آنها دادید تو رو خدا از تلویزیون آن را اعلام نکنید، آنقدر درباره آن مصاحبه نکنید، آنقدر با شأن معلمان بازی نکنید، آنقدر خانواده معلمان را له نکنید؛ امروز فضا به صورتی شده که فرزند یک معلم رویش نمی‌شود در مدرسه بگوید من بچه یک معلمم زیرا دانش آموزان دیگر به وی می‌گویند دیشب مطالبات‌تان را پرداخت کردند؟ آقای فانی چرا وقتی حق معلمان را پرداخت می‌کنید مصاحبه و در تلویزیون اعلام عمومی می‌کنید؟

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش پرسید این چگونه اداره کردن وزارت آموزش و پرورش است؟

وی خطاب به غلامرضا تاج‌گردون و غلامرضا مصباحی‌مقدم که در مخالفت با طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش سخن گفته بودند، اظهار داشت:‌ از شما و تلاش کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم اما حرف اساسی ما این است که شما زحمت می‌کشید،‌دولت و مجلس نیز به مسائل توجه کرده و برای حل مشکلات معلمان پول می‌گذارند. اما سوال اینجاست که این پول کجا هزینه می‌شود؟

وی اضافه کرد: آقای وزیر! ما می‌گوییم مدیریت مشکل دارد و در وزارت آموزش و پرورش مدیریت صحیح وجود ندارد.

نقوی‌حسینی در همین زمینه گفت:‌حق‌التدریس معلمان بعضا تا 9 ماه پرداخت نمی‌شود، حال آقای فانی خودتان را جای معلمان بگذارید. در وضعیت فعلی چه بر سر شما خواهد آمد؟

«چطور به افراد حاضر در صندوق ذخیره فرهنگیان ده‌ها میلیون پاداش می‌دهید اما پولی برای صرف امور معلمان ندارید؟ چطور حق‌التدریس معلمان داده نمی‌شود اما مدیران ستادی پاداش 10 میلیونی خود را سر ماه می‌گیرند؟ آقای فانی! مشکل ما همین مسائل است.»

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش فردی پاکدست، باتقوا و دلسوز است اظهار داشت: مدیریت تعارف‌پذیر نیست، امروز جامعه بزرگ فرهنگیان در مظلومیت فرو رفته و افرادی از اطراف وزیر به بحران‌ها دامن می‌زنند.

منبع: فارس

نظرات مخاطبان 3 28

  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۲:۳۴ 0 26

    خیلی از ما فرهنگیان یارانه مان قطع شده و هیچ کس نیست از ما دفاع کند 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۲:۵۴ 0 32

    یکی از فرهنگیان می گفت اگر  دولت خیرات خوب نکند    ما  هم فاتحه خوب نمی خواننیم  تا زمانی که این وضع هست فرهنگیان هم هرروز  بی تفاوت تر و بی انگیزه تر می شوند دولتی که رحم به یارانه فرهنگیان نمی کنه ایا این هم تقصیر وزیره 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۳:۰۳بازنشسته ۹۳ 0 23

    مطالبات ما باز نشستگان که هنوز پرداخت نشده خیلی مظلوم واقع شدیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۳:۴۲معلمان 0 34

    درود بر نماینده ورامین 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۴:۵۰معلم 1 39

    شما راست می گویید.
    ولی وای بر آنهایی که  بزرگترین ظلم را بر معلمان کردند و راضی به این ظلم شدند. واقعا شرمشان باد.
    معلم را فانی کردند. روز سیاه آموزش و پرورش.
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۵:۱۱معلم 0 32

    ابقای فانی تودهنی مجلس ودولت به معلمان بود.آنهامطمئن بودند مدارس تعطیل شده وتامهرامکان تحصن واعتصاب وجودندارد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۵:۱۷معلم 0 30

    قابل توجه معلمان گرامی:
    دولت یارانه معلمان زوج فرهنگی راقطع کرده یک زوج فرهنگی دربهترین حالت میزان دریافتیشان به3میلیون می رسد.یعنی میزان(رفاه وبرخورداری)برای معلم ازدیدگاه دولت تدبیر3میلیون است امااین رقم برای پزشک 25میلیون است برای قاضی15میلیون است بعبارت دیگرمعلم شهرونددرجه3محسوب میشود.آیااین عدالت است؟اسلام این رامیگوید؟
    اسلام مااین رانمیگویدشایداسلام تدبیریون همین رامیگوید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۶:۱۱درددل 0 29

    مجلسیان و دولتیان کی به فکر فرهنگیان می افتید . وعده تاکی  .ما که خسته شدیم و بی انگیزه 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۷:۲۴ 0 21

    ما معلم ها هر بلایی سرمان بیاید حق مان است
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۷:۵۸بازنشسته فرهنگی شهریور93 0 19

    فرق یک فرهنگی با یک کارمند دیگر ادارات درچیست که پاداش انها را باکمترین مدرک دوبله وکمتر از یک هفته بعد از بازنشستگی انها می دهند ولی ما هنوز بعد از 10ماه هنوز خبری نیست با این حقوق زیادی که می دن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۷:۵۹ناامید 1 19

    خدا از سر تقصیرات همه شما نگذره که اینقدر به ما فرهنگیان ظلم می کنید البته این ظلم نه تنها به خانواده یک میلیونی فرهنگیان بلکه به خانواده دانش آموزان و والدین آنهاست که تعدادی بالغ بر 40 میلیون نفر می باشد بابا ظلم تا کی؟خیانت به نسل تا کی؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۰۱:۵۷ 0 18

    با این همدستی مجلس و دولت معلما مجبورن باز تحصن کنن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۱:۲۸معلم بدبخت از دزد 0 16

    اقای نقوی ممنون  از شما و دیگر عزیزانی که صدای معلم در مجلس فریاد زدید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۳:۲۰lمعلم 0 14

    زدید به هدف
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۳:۳۲علی 2 14

    جناب آقای نماینده
    مردم کامل آگاهند و زیرک
    مگر علنی شدن پرداخت ها دفقط ر این دولت بود
    وقتی مسئولین دولت قبلی توی مدارس راه می افتاد و حرف میزد کجا بودید
    همه این ها بازی سیاسیت
    همه سر یک سفره اید
    من نمی دانم این مطالبات ما فرهنگیان چیست؟
    که همیشه قرار است بدهند
    افسوس به معلمی که یک ماه بدون مزد و حق ایاب ذهاب مراقب امتحان شما می شود
    بعد هم یک سال بعد 100هزار تومن حقش میشود مطالبه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۴:۲۹سید علی پاکده 0 14

    معلمان خیلی با حیا هستند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۴:۱۷علی 0 6

    آقای وزیر 
    آیا در جریان هستید که حق التدریس اسفند - فروردین و اردیبهشت معلمان خوزستان پرداخت نشده ؟
    یه اسکناس هزاری دو هفته بعد 500 تومن ارزش داره 
    بجنب بابا جون 
    تا لااقل بشه  ، با سه ماه حق التدریس دو کیلو خیار خرید 
    زود باش
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۴:۲۹س.ل 0 7

    1-در دولت قبل با زور از معلم نمره قبولی با میانگین بالا گرفتند وتشویقی آن شد اعزام مدیران مناطق به حج عمره با خرج دولت و اهداءیک پژوپارس به آنها.
    2-در این دوره هم آن کار ادامه دارد ضمن اینکه آقای نوبخت به برخی ادارات و کارمندان اجازه افزایش حقوق تا هشتصد هزار تومان را دادند.
    3-صندوق ذخیره هم که برای مدیران ارشد است نه معلمان.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۵:۰۷ق.ی 0 7

    تمام مشکلات معلمان که از دوره های قبل وجود داشت در این دولت هم ادامه دارد ضمن اینکه طی ماه گذشته دولت اقدام به قطع یارانه تعدادی از معلمان هم نموده است.ظاهرا دولت قصد کرده که معلمان را یا تنبیه کند یا از صحنه روزگار محو نماید.تمام ادارات و وزارتخانه ها در این ماه مبارک امکانات رفاهی وپرداختهای گوناگونی را برای کارمندان خود داشته اند ولی برای معلمین تا امروز فقط حرفش را زده اندو خبری نیست.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۵:۳۹زهرا 0 12

    احسنت به نماینده ورامین حداقل حرف دل معلمان را مطرح کرد 
    ممنونیم از ایشان 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۶:۰۱فرهنگی بجنورد 0 14

    با یه شام که نماینده ها با رئیس جمهور خوردن مشکلات فرهنگیان فراموش شد و.چقدر ما فرهنگیان زود باوریم وامید به چه نما ینده هایی وهم چنین دولت بستیم .نماینده های محترم طرح دو فوریتی تون برای معیشت فرهنگیان چی شد؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۶:۱۹فرهنگی 0 8

    متاسفانه یارانه من فرهنگی با داشتن دو دختر دانشجو و عقدکرده قطع شده در ضمن خودم هم دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد هستم کسی به داد ما برسد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۸:۵۲قشقایی 0 3

    آفرین به نماینده شجاع ودلسوز ورامین جناب دکترنقوی که همیشه ودرهمه حال پی گیر مطالبات فرهنگیان بوده
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۱۹:۰۸معلم بازنشسته 0 1

    چراپاداش بازنشستگان مظلوم راپرداخت نمي كنيد؟ظلم وستم تا كي؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۱۸:۳۷علی 0 0

    دفاع ازحقوق معلمان از حقوق هسته ای واجب تر است
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۱ ۰۰:۲۲ 0 0

    معلمان عزیز دیگه همه فهمیدن چه بلایی سر ما آمده حالا نوبت ماست سر کلاس اصلا کار نکنید تا نسل جدید همان شود که می خواهند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۱۱ ۰۳:۰۶م 0 1

    مدیری که آموزش وپرورش رو با حداقل بودجه اداره کنه مگه میشه مگه داریم.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۲۹ ۲۱:۳۷میرعلی 0 0

    در روز روشن از معلمین دزدی میکنند .
                                

نظر شما