شناسهٔ خبر: 98013 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پورمختار در خبر داد

نامه‌ کمیسیون اصل ۹۰ به وزیر علوم درباره بورسیه‌های تحصیلی

پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از ارسال نامه‌ به وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌های تحصیلی سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش نماینده محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای از سوی وی به وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌های تحصیلی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این نامه در واقع همان صورت‌جلسه‌، جلسه‌ای است که با حضور نماینده وزیر در کمیسیون اصل 90 تشکیل شده است و هدف از این نامه، پیگیری و اجرای این صورت‌جلسه از سوی وزرات علوم بود.

وی افزود: این نامه حاوی دیدگاهی است که دیوان محاسبات درباره بورسیه‌ها داشت، زیرا اظهار می‌شد دیوان محاسبات پیگیر این پرونده است که در جلسه‌ای با حضور دادستان دیوان محاسبات برگزار شد، وی صراحتا نظرش را اعلام کرد مبنی بر اینکه دخالتی در این موضوع به آن معنایی که وزارت علوم می‌گوید، ندارد و مسائل اجرایی را خود وزارتخانه باید تعیین کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 در همین زمینه افزود: مسئله اجرایی وزراتخانه هم مبتنی بر جلسات قبلی بود که ما با وزیر علوم داشتیم و آن این بود که اقدامات وزارت علوم وقت و شورای مرکزی بورس در حوزه اختیارات قانونی‌شان بوده است.

پورمختار گفت: در نامه‌ای که اخیرا به وزیر علوم ارسال شده، همین نکات اعلام شده است و بر این اساس وزارت علوم باید بورسیه‌های دانشجویان سال‌های قبل را اجرایی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما