شناسهٔ خبر: 97421 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی حسینی تشریح کرد:

آل‌سعود تقاص جنایت‌های زنجیره‌ای در یمن را می دهد

سیدحسین نقوی حسینی431 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با پیش کشیدن حملات مستمر عربستان که ارتکاب جنایت جنگی همراه شده است و در اشاره به شکست اجلاس ژنو گفت: آل‌سعود ، تقاص سنگینی برای اقدامات غیرانسانی خود در یمن به زودی می‌پردازد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی یمن همچنان مقاومت می‌کند ولی از زمین و آسمان برای مردم مظلوم این کشور مرگ می‌بارد. عربستان سعودی علاوه برای سلاح های جنگی با بمب‌های خوشه‌ای زنان، کودکان و غیر نظامیان را قتل عام می‌کند. همه این مسائل دردناک درحالی است که مذاکرات نمایشی برای آتش‌بس در یمن که برگزار شده‌بود، بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مضحک خواندن مذاکرات صلح و رویکرد کشورهای غربی در قبال تجاوزات عربستان گفت: «دنیای امروز عجیب‌ترین تحولات غیر انسانی را تجربه می‌کند. کشوری به نام عربستان سعودی، برخلاف تمام معاهدات بین‌المللی تمامیت ارضی عربستان را نقض کرده‌است و حالا حکومت‌های مدعی حقوق بشر می گویند که نیروهای مردمی باید حاکمیت ریاض را بپذیرند و بعد آتش بس آغاز شود. »

وی در ادامه با بیان این که «هدف از کنفرانس ‍ژنو، مشروعیت بخشیدن به تجاوزات آل‌سعود بوده است»، گفت: «عربستان سعودی تمام معاهدات بین‌المللی را نقض کرده است و مرتکب جنایت جنگی شده‌است. این اقدامات نه تنها مورد پیگرد قضایی بین‌المللی قرار نگرفته است؛ بلکه از سوی مزدوران سعودی، نمایندگان نیروهای مردمی مورد اهانت قرار گرفته‌اند.»

امید ریاض به تروریست‌های القاعده

بر اساس کشفیات جدید تسلیحات تروریست‌های القاعده، مشخص شده‌است که این تسلیحات توسط آل‌سعود در اختیار القاعده قرار گرفته است. نقوی حسینی در این رابطه گفت: آل‌سعود علاوه بر آن که پدرخوانده دیکتاتورهای عرب خاورمیانه است، پدرگروه‌های تروریستی نظری القاعده و داعش می‌باشد. در یمن به دلیل ناتوانی نیروهای نظامی ائتلاف عربستان، ریاض دست به دامن تروریست‌های القاعده شده‌است و از کشف تسلیحاتی با نشان عربستان نباید به هیچ عنوان تعجب کرد.

وی در ادامه گفت: تسلیح تروریست‌های القاعده در نهایت به ضرر آمریکایی ها تمام خواهد شد و منافع ایالات متحده را در باب المندب تهدید خواهد کرد که این خود نیز از مضحک بودن رویکرد سعودی‌ها و آمریکایی ها در ماجرای کشتار مردم یمن است.

اپیدمی بیماری مرگبار دنگی

در میان تمام معادلات نظامی که مردم یمن را سلاخی می کنند، سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وقوع فاجعه قریب‌الوقوع در یمن اعلام کرد که این سازمان برای رفع نیازهای انسانی در یمن به ۱.۶ میلیارد دلار نیاز دارد. این رقم تنها برای امداد رسانی غذایی و پزشکی اولیه به مردم یمن است. این وضعیت دردناک درحالی است که هزاران نفر از مردم یمن به بیماری خطرناک تب دنگی، که می‌تواند کشنده باشد، دچار شده‌اند. یک مقام بهداشتی در جنوب یمن، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که به تازگی در دست‌کم ۶ هزار نفر این بیماری تشخیص داده شده است.

به گفته او «کوهی از زباله جمع‌نشده، در کنار پساب و موج گرما» به شیوع بیماری کمک کرده است. از سوی دیگر سازمان بهداشت جهانی نیز می‌گوید تنها از ماه میلادی مارس دست‌کم ۳ هزار مورد که ظن آن می‌رود به دنگی دچار شده باشند، گزارش شده است. در این میان سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. گزارش‌ها از داخل یمن، شمار کشته‌شدگان را بیش از سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده‌اند. وب‌سایت خبری «یمن‌پست» می‌گوید دست‌کم ۲۰ نفر در بندر عدن در جنوب یمن در پی ابتلا به بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با قحطی و اپیدمی بیماری‌ مرگبار دنگی گفت: «ایران و سازمان‌های مردم‌نهاد پیش از سازمان‌ملل هشدار داده‌بودند که در یمن با اقدامات خصمانه عربستان فاجعه انسانی رخ خواهد داد. متاسفانه به دلیل استانداردهای دوگانه حقوق بشری این هشدارها یا سانسور شد، یا نادیده گرفته شد. عربستان و تمام حامیان سعودی باید پاسخ‌گوی جان انسان‌های بی‌گناه یمن باشند و مطمئن باشند که تقاص جنایات خود را پس خواهند داد.»

وی در ادامه با بیان این که سازمان بهداشت جهانی WHO موظف به امدادرسانی پزشکی به بیماران آلوده به ویروس کشنده دنگی است، گفت: «ریاض که گویا این روزها متحد تل‌آویو شده‌است؛ در اقدامی الگو گیری شده از رفتار اسرائیل علیه مردم نوار غزه، یمن را در محاصره کامل قرار داده است. کاروان‌های امداد رسانی هلال‌احمر و صلیب سرخ اجازه امداد رسانی را به مردم یمن نداده‌اند تا فاجعه انسانی یمن به وقوع بپیوندد.»

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس گفت: «عربستان که تمام اماکن امن پزشکی را تخریب کرده است، مانع از امداد رسانی‌های پزشکی شده‌است و حالا بیماری دنگی به یک تهدید بزرگ تر از حملات سعودی برای مردم یمن تبدیل شده است. عربستان نباید فراموش کند که این بیماری همانند تروریست های القاعده  دامن آنها را خواهد گرفت و تقاص سنگین جنایات خود را بپردازند.»

وی در انتها با تمجید از مقاومت و ایستادگی مردم یمن گفت: «عربستان با همراهی ۹ کشور متحد آل‌سعود و محاصره کامل به هیچ موفقیتی دست نیافته‌اند و این بزرگ‌ترین رسوایی و شکست برای ریاض است. آل‌سعود در آینده نه چندان دور شاهد سرایت موج مقاومت مردم یمن به نوار جنوبی عربستان خواهد بود و آن روز، کابوس وقوع انقلاب مردمی و طغیان جامعه عربستان برای آل‌سعود تفسیر خواهد شد.»

نظر شما