شناسهٔ خبر: 97373 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آغاز چین دوم چای/ افزایش ۳۰ درصدی کیفیت چای امسال

رییس سازمان چای کشور از آغاز چین دوم برگ سبز چای خبر داد و گفت: با توجه به ارگانیک‌ بودن چای ایرانی اقبال برای خرید این محصول افزایش یافته است و به همین سبب کمتر محصول تولید‌ شده‌ای حاصل از برداشت برگ سبز چای در چین اول در انبار کارخانه‌ها باقی مانده است.

به گزارش نماینده، محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان مطالبات چایکاران از دولت بابت برداشت برگ سبز چای در چین اول به حدود ۵۲ میلیارد تومان می‌رسد که با تامین اعتبارات، در روزهای آینده (ابتدای ماه رمضان) پرداخت می‌شود.

وی افزود: در برداشت اول برگ سبز چای حدود ۳۴ هزار تن محصول از باغات استان‌های شمالی به ارزش ۶۵ میلیارد تومان برداشت شد که از نظر کمی نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش و از نظر کیفی ۳۰ درصد افزایش داشت.

روزبهان با بیان این‌که افزایش کیفیت برگ سبز چای برداشت شده در چین اول ناشی از انجام اقدامات به‌زراعی و شرایط جوی مناسب بود، افزود: چین دوم برگ سبز چای آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تن برگ سبز چای در این دوره، برداشت شود.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به این‌که برداشت برگ سبز چای در چین دوم تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد، گفت: در چین اول حدود ۱۳ میلیارد تومان ( ۲۰ درصد از بهای برگ سبز چای برداشت شده) را به چایکاران پرداخت کردیم و با توجه به اقدامات انجام شده در آینده نزدیک و روزهای ابتدایی ماه رمضان مابقی مطالبات چایکاران نیز به حساب‌شان واریز می‌شود.

رییس سازمان چای اعلام کرد: در حال حاضر اقبال مردم به مصرف چای ایرانی افزایش یافته است، چرا که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که چای ایرانی یکی از ارگانیک‌ترین چای‌های تولید شده در بازار‌های جهانی است که می‌توانند به آن اعتماد کنند و به همین سبب کمتر محصول تولید‌ شده‌ای حاصل از برداشت برگ سبز چای در چین اول در انبار کارخانه‌ها باقی مانده است.

برچسب‌ها:

نظر شما