شناسهٔ خبر: 97359 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آصفری مطرح کرد:

پذیرش زیاده‌خواهی غرب از مصادیق توافق بد است

اصفری43 عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از مصادیق توافق بد این است که طرف مقابل دنبال زیاده‌خواهی باشد و ما این زیاده‌خواهی را بپذیریم.

به گزارش نماینده محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ویژگی‌ها و مصادیق یک "توافق بد" اظهار داشت: توافق بد یعنی توافقی که جملات و مسائلی در آن قید شود که قابل تفسیر و تأویل باشد، یعنی طرف مقابل بتواند به‌نفع خودش از آن جملات برداشت و استفاده کند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: توافق بد توافقی است که در آن ضمانت اجرایی برای انجام تعهدات طرف مقابل نداشته باشد، یعنی ما توافقی انجام دهیم و تعهداتی بدهیم اما ضمانت اجرایی برای انجام تعهدات طرف مقابل وجود نداشته باشد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان "یکی از مصادیق توافق بد این است که طرف مقابل دنبال زیاده‌خواهی باشد و ما این زیاده‌خواهی را بپذیریم" گفت: به‌عنوان مثال ما در توافق نسبت به حقوق هسته‌ای خود کوتاه بیاییم و به‌جای لغو تحریم‌ها، تعلیق تحریم‌ها را بپذیریم در حالی که باید همه تحریم‌ها لغو شود و این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد لذا اگر بر سر تعلیق تحریم‌ها توافق شود، توافق بدی است.

آصفری در پایان سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های توافق بد این است که در توافقنامه هسته‌ای بحث بازرسی از اماکن حساس، نظامی و امنیتی و یا مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران مطرح شود.

منبع: تسنیم

نظر شما