شناسهٔ خبر: 97293 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ابتکار به وزیر خارجه نروژ درباره دانشجویان ایرانی چه گفت؟

ابتکار معاون رئیس جمهور کشورمان با تاکید براهمیت توجه به تبادلات فرهنگی و علمی ایران و نروژ ، حل مشکلات پیش آمده برای تحصیل برخی از دانشجویان ایرانی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در ادامه سفر به نروژ با بورگه برنده وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.  

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در این دیدار با ابراز امیدواری در دستیابی به یک توافق عادلانه و متوازن که بتواند حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تضمین کند، در خصوص اوضاع جاری در منطقه و اقدامات غیر اسلامی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، گفت: افراط گری محدود به منطقه خاورمیانه نخواهد شد و عدم مهار آن می تواند مشکلات جدی را برای جامعه جهانی به همراه داشته باشد. بر این اساس همکاری مشترک برای مقابله با آن مورد انتظار است. " ابتکار با تاکید براهمیت توجه به تبادلات فرهنگی و علمی دو کشور، خواستار حل مشکلات پیش آمده برای تحصیل برخی از دانشجویان ایرانی در این کشور شد.  

وی با یادآوری اهمیت جایگاه محیط زیست پیشنهاد کرد که باتوجه به ظرفیت های دو کشور در موضوعات زیست محیطی، این حوزه به فهرست برنامه همکاریهای دو کشور اضافه شود.  

در این ملاقات وزیر خارجه نروژ ضمن اشاره به سفر سال گذشته خود به جمهوری اسلامی ایران و نیز ابراز خرسندی از بهبود مناسبات فیمابین، اظهار امیدواری کرد: با انجام توافق هسته ای فرصتهای بیشتری برای همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف و از جمله محیط زیست ایجاد شود.  

برنده همچنین با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه خاورمیانه، بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی کشورها تاکید کرد.

نظر شما