شناسهٔ خبر: 97236 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

داعش به آمریکا رسید+تصاویر

داعش در آمریکا یک دانشجوی آمریکایی که قصد اجرای عملیات تروریستی به شیوه گروه داعش در شهر نیویورک را داشت دستگیر شد.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، یک دانشجوی آمریکایی که به گفته مأمورین امنیتی آمریکا قصد انجام عملیات ترویستی در پل‌ها و اماکن عمومی شهر نیویورک را داشته به اتهام حمایت و همکاری با گروه داعش بازداشت شد.

«عمر صالح» دانشجوی ۲۰ ساله آمریکایی که در سه ماه گذشته از نزدیک زیر نظر مامورین بوده ضمن بررسی و شناسایی برخی پارک‌ها و اماکن عمومی شهر نیویورک قصد بمب‌گذاری دراین اماکن را داشته است.

برهمین اساس وی متهم شده است که در تماس‌های اینترنتی با یکی از مأمورین نفوذی اف بی آی به صراحت گفته است قصد اجرای عملیات تروریستی به شیوه گروه داعش در شهر نیویورک را داشته و از ماه مه امسال مشغول تحقیق و جستجو دراین مورد بوده است.

به گفته مأمورین این دانشجوی رشته مدارهای الکترونیکی در یکی از دانشگاه‌های شهر نیویورک از آغاز ماه مه امسال مشغول تحقیقات گسترده‌ای در مورد شیوه‌های مختلف ساختن بمب و مواد منفجره با استفاده از وسائلی از قبیل دیگ زودپز و غیره بوده است.

در پرونده این دانشجوی آمریکایی اشاره شده است که وی در ماه سپتامبر سال گذشته با پیام‌هایی از طریق صفحه توییتری خود ابراز نگرانی کرده است که گروه القاعده جدیت، حمایت و پشتیبانی خود را از دست داده است.

وی در همین پیام‌ها ازحمله تروریستی به یک مجتمع فرهنگی در ایالت تکزاس حمایت کرده است.

عمر صالح که روز شنبه گذشته در شهر نیویورک بازداشت شده در تماس‌هایش آمادگی خود را برای ترجمه تبلیغات این گروه تروریستی به زبان انگلیسی اعلام کرده است.

داعش در آمریکا

داعش در آمریکا

نظر شما