شناسهٔ خبر: 97136 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارش اقدامات احمد امیرآبادی‌فراهانی در تعطیلات خردادماه صحن علنی +تصاویر

احمد امیرآبادی فراهانی/2 روزهای ۹تا ۱۵ خردادماه مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نداشت تا نمایندگان بتوانند به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند.

به گزارش نماینده، روزهای ۹تا ۱۵ خرداد جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار نشده بود. سایت "نماینده" در راستای وظیفه اطلاع رسانی، گزارشی از اقدامات و فعالیتهای احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده قم را در هفته سرکشی از حوزه انتخابیه منتشر می نماید: 

در دفتر نماینده مردم قم صورت گرفت: دیدار و گفتگو لیریایی مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با امیرابادی

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قم به همراه معاونین خود با امیرآبادی نماینده مردم قم دیدار و گفتگو کرد.
امیرابادی نماینده مردم قم ضمن تبریک آزاد سازی خرمشهر گفت: مهمترین مشکل ما در استان و کشور، اشتغال جوانان تحصیلکرده است
وی از نقش بسزایی صندوق در راه اندازی واحد های تولیدی نیمه فعال صنعتی و مشکل نقدینگی اشاره کرد و گفت : باید دقت شود که نقدینگی فقط در بخش تولید استفاده شود و در بخش دیگری استفاده شود تا هدف تحقق یابد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شما با بانک ها و صندوق های دیگر تفاوت دارید که ارائه تسهیلات اشتغال و ترویج فرهنگ قرضه الحسنه می تواند مهمترین ویژگی صندوق کار افرینی امید باشد.
در پایان امیرابادی بر ورود خیرین در ارائه تسهیلات به جوانان شد و استفاده از ظرفیت انان تاکید کرد و خدمت کردن به قشر اسیب پذیر و محروم جامعه که مهمترین خدمت این صندوق برشمرد و صندوق می تواند بهترین جا برای توانمند سازی انان باشد.

امیرآبادی:برخی نمایندگان مجلس از محرومیت‌های موجود در کشور خبر ندارند

احمد امیرآبادی‌فراهانی عصر امروز در همایش تقدیر از سفیران سلامت که در سالن همایش دانشگاه علوم‌پزشکی قم برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی سفیران سلامت استان قم اظهار کرد: گروه جهادی سفیران سلامت فعالیت موثر و قابل توجهی را در جامعه انجام می‌دهد.
وی افزود: از اینکه در کشور مناطق محروم وجود دارد و هنوز هم برخی افراد رانت‌خواری می‌کنند به شدت خجالت می‌کشم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفیران سلامت‌ باید گزارشی از تمام فعالیت‌های امدادی خود به نمایندگان مردم ارائه دهند، یادآور شد: برخی از نمایندگان مجلس از محرومیت‌های مناطق کشور اطلاع ندارند.

 

در دفتر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

سید محمد تقی سجادی مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با امیرابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی روز یکشنبه ۱۰ خردادماه در دیدار مدیرکل جدید منابع طبیعی قم افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده و ما هم به عنوان نمایندگان ملت مانند زمان های گذشته در کنار دولت هستیم و امیدواریم بتوانیم بیش از هر زمان دیگری به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: باید همان گونه که رهبر معظم انقلاب تکلیف کرده اند در دفاع از منابع طبیعی اجازه ندهید جنگل ها، مراتع و منابع ملی از بین برود

امیرآبادی همچنین گفت: استان قم به دلیل برخی شرایط در حال تبدیل شدن به کانون بحران است که از آن جمله می توان به ریزگردها، خشک شدن دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان اشاره کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به جهت حرکت ریزگردها به سمت قم از شمال شرق و غرب اشاره کرد و گفت: بحث ورود ریزگردها که خیلی مهم برای  شهرقم  شما  می توانید با همکاری شهرداری قم جهت گسترش فضای سبز و حفظ باغات داخل شهر تلاش کنید ما مسئولین نیز پیگیر این هستیم تا اعتبارات استانی برای حفظ باغات بزاریم  که باعث گسترش فضای سبز و هوای پاک برای اینده باشد که مصداق می تواند منطقه غرب قم که جاده گازرون تا کوه های شاه جمال درختکاری بشه تا مانع ورود ریزگردها شود و منطقه مهم است زیرا بیشترین ورود ریزگردها از این سمت است و منابع طبیعی با همکاری شهرداری برای گسترش آن تلاش کنید تا در آینده مشکلی از نظر آلودگی و گردو خاک بوجود نیاد.

 

دیدار و گفتگو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با امیرابادی نماینده مردم قم

در دفتر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت:

سید محمد تقی سجادی مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با امیرابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی روز یکشنبه ۱۰ خردادماه در دیدار مدیرکل جدید منابع طبیعی قم افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده و ما هم به عنوان نمایندگان ملت مانند زمان های گذشته در کنار دولت هستیم و امیدواریم بتوانیم بیش از هر زمان دیگری به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: باید همان گونه که رهبر معظم انقلاب تکلیف کرده اند در دفاع از منابع طبیعی اجازه ندهید جنگل ها، مراتع و منابع ملی از بین برود.

امیرآبادی همچنین گفت: استان قم به دلیل برخی شرایط در حال تبدیل شدن به کانون بحران است که از آن جمله می توان به ریزگردها، خشک شدن دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان اشاره کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به جهت حرکت ریزگردها به سمت قم از شمال شرق و غرب اشاره کرد و گفت: بحث ورود ریزگردها که خیلی مهم برای  شهرقم  شما  می توانید با همکاری شهرداری قم جهت گسترش فضای سبز و حفظ باغات داخل شهر تلاش کنید ما مسئولین نیز پیگیر این هستیم تا اعتبارات استانی برای حفظ باغات بزاریم  که باعث گسترش فضای سبز و هوای پاک برای اینده باشد که مصداق می تواند منطقه غرب قم که جاده گازرون تا کوه های شاه جمال درختکاری بشه تا مانع ورود ریزگردها شود و منطقه مهم است زیرا بیشترین ورود ریزگردها از این سمت است و منابع طبیعی با همکاری شهرداری برای گسترش آن تلاش کنید تا در آینده مشکلی از نظر آلودگی و گردو خاک بوجود نیاد

 

امیرآبادی:پیگیر حل مشکلات بیمه همه مداحان ،شاعران و فعالان قرآنی هستم

امیرآبادی نماینده مردم قم در دیدار با  رئیس و اعضای هیت مدیره کانون مداحان و شاعران آئینی: پیگیر حل مشکلات بیمه همه مداحان ،شاعران  و فعالان قرآنی هستم

 امیرآبادی فراهانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی کانون شعراء و مداحان قم همچنین با ارائه گزارشی از روند مذاکرات هسته ای  ،منطقه ای و بین المللی و حساسیت نمایندگان مجلس در این مورد از بی توجهی برخی از مسوولان نسبت به ارزش های دینی و انقلابی انتقاد و تبعیت از دیدگاه های رهبر معظم انقلاب را در تمام مسائل از سوی همه مسوولان خواستار شد.

وی در دیدار با هیت مدیره کانون مداحان و شعران آئینی گفت : پیگیر حل مشکلات بیمه همه مداحان ،شاعران  و فعالان قرآنی هستم

وی در ادامه اشاره کرد: امسال نیز بنده با پیگیرهای که انجام دادم ۱۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۴ برای بیمه شما عزیزان قرار داده شده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده با ایجاد صندوق بیمه و ادامه بیمه شدگان در سال های قبل انجام بدهد و استان قم در اولویت این صندوق باشد.

امیرابادی گفت : کانون مداحان و شاعران آئینی در دوره‌های گذشته با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت کارهای خوبی انجام داده و امیدوارم این تلاش‌ها در دوره جدید نمود بیشتری پیدا کند.

در این دیدار رییس و اعضای شورای مرکزی کانون شعرا و مداحان قم با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این کانون، از عدم تخصیص بودجه و فقدان منابع مالی و عدم همکاری مسوولان استان انتقاد و اهتمام نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی را نسبت به نظارت و پی گیری مسائل و مشکلات کانون مزبور خواستار شدند.

 

احمد امیرآبادی در حاشیه بازدید از ستاد خدماتی شهرداری قم بیان کرد:زیرساخت‌های خوبی در قم ایجاد شده است

احمد امیرآبادی در حاشیه بازدید از ستاد خدماتی شهرداری قم بیان کرد: در سال‌های اخیر به نظر می رسد که امکانات خوبی در نیمه شعبان در قم مهیا شده است و هم برنامه‌ریزی مطلوبی شده است.

وی گفت: نگرانی داشتم که به دلیل تمرکز امکانات در جمکران مبادا از سطح شهر غافل شویم که در این خصوص مسئولان مدیریت شهری اعلام کردند که پیش بینی های لازم صورت گرفته است و به این دلیل از مسئولان شهرداری تقدیر می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در قم ایجاد شده است بیان کرد: بزرگراه پیامبر اعظم و پل سه سطحه ۷۲، ایجاد پارکسوارها و… اقدامات مطلوبی بوده است و این روند نشان می‌دهد که مجموعه شهرداری با برنامه در خصوص نیمه شعبان و بزرگداشت روز بزرگ وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها ایجاد شده است اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی، فعالیت اتوبوس‌ها در پارکسوارها برای جابه‌جایی مردم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مسئولیت‌ها بر دوش شهرداری است و شهرداری با بضاعت خودش به خدمت رسانی می‌پردازد بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی کشور باید برای پوشش این جمعیت میلیونی وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های ملی در خصوص برگزاری مراسم نیمه شعبان وارد عمل شوند تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بودجه‌های ویژه‌ای برای این روند پیش بینی شود تا بتوانیم خدمات قابل توجهی را به زائران ارائه دهیم.

 

تجدید میثاق امیرآبادی نماینده مردم و اصحاب رسانه قم با آرمانهای امام راحل(ره)

همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) جمعی از اصحاب رسانه استان قم به همراه نماینده مردم شریف قم با حضوردر بیت قدیمی ایشان، با آرمانهای آن قائد عظیم الشأن تجدید میثاق کردند.

در این محفل صمیمی که در بیت قدیمی امام خمینی(ره) در منطقه “یخچال قاضی” قم و با حضور «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در مجلس شورای اسلامی همراه شد، «حجت الاسلام والمسلمین احمدی» از اعضای دفتر امام(ره) خاطراتی از آن عزیز بیان کرد.

 

امیرآبادی:خدمت در بهزیستی یک کار ارزشمند ، الهی و مقدس است

دکتر سلیقه مدیر کل بهزیستی به همراه معاونین خود با امیرابادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگوکرد.
امیر آبادی نماینده مردم شریف قم ضمن تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال ۹۴ (دولت و ملت، همدلی و همزبانی) و تبریک ولادت امیرالمومنین و روز مددکار، از تلاش ها و عملکرد مدیرکل و پرسنل بهزیستی استان قدردانی نمود.
وی اظهار داشت: خدمت در بهزیستی یک کار ارزشمند ، الهی و مقدس است و این نوع خدمت، شیوه ائمه اطهار (سلام الله علیهما) می باشد که کار شما نسبت به کارکنان دیگر دستگاه ها، از ارزش والاتری برخوردار است، زیرا افرادی که از این سازمان خدمات دریافت میکنند، اولا از قشر مستضعف جامعه و ثانیاً از بندگان خوب خدا می باشند.
امیر آبادی با بیان اینکه ایمان به خدا به عنوان محرک اصلی در وجود کارکنان بهزیستی موجبات خدمت در این مجموعه را فراهم آورده افزود: رسیدگی و خدمت به محرومان و معلولین، وظیفه همگانی و از واجب ترین اصول مددکاری به حساب می آید.
وی در ادامه افزود: جامعه هدف بهزیستی، هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند، که همین امر وظیفه شما را در خدمت رسانی به جامعه هدفتان سخت تر می کند و شما در مقابل، با صبر و امید زندگی به ایشان، میتوانید به بهترین نحو ممکن، آنها را به ادامه زندگی هدفمند تر امیدوار نمائید.
وی در ادامه عنوان کرد: سازمان بهزیستی یک سازمان مردم نهاد و خدمت رسان است که باید تلاش شود از ظرفیت های دیگر دستگاهها و خیرین نیکوکار و بخش خصوصی، مشکلات جامعه هدفش را مرتفع نماید و ما نمایندگان مجلس نیز، آمادگی خود را جهت هرگونه تلاش در خصوص مرتفع نمودن مشکلات معلولین و افراد مستمند اعلام می داریم.
وی در ادامه افزود: عملکرد بهزیستی قم در سالهای اخیر، مخصوصا در زمان مدیریت جدید، بسیار رضایت بخش بوده و با توجه به نسبت فراوانی مراجعات، کمترین شکایت را نسبت به دیگر دستگاهها داشته که این عملکرد مثبت جای تقدیر و تشکر دارد.
در ادامه مدیر کل بهزیستی، ضمن حمایت آقای امیر آبادی از مجموعه بهزیستی و تلاشهای ایشان جهت مرتفع نمودن مشکلات مددجویان، توانمندسازی معلولین و محرومین به ویژه اقشار آسیب پذیر را امری ضروری دانست و اذعان نمود: مدیران و پرسنل بهزیستی قم، با تقویت روحیه معنوی و اخلاقی پسندیده، در راستای ارائه خدمات شایسته و مطلوب، به جامعه هدف تلاش می نمایند.
وی در ادامه از رشد صد در صدی خدمات بهزیستی قم به جامعه هدف خبر داد و گفت: این رشد صد درصدی را مدیون زحمات پرسنل خدوم و زحمت کش بهزیستی هستیم.
رضا سلیقه ادامه داد: ما توانستیم در سال ۹۳ کلیه هزینه های دانشجوئی،هزینه های معلولین ضایعه نخاعی، و مستمری ماهیانه برای اکثر مددجویان تحت پوشش خود را پرداخت نمائیم و بر آنیم که تمامی وسائل توانبخشی را در سال جاری بدون هیچ گونه مانعی در اختیار مددجویان قرار دهیم.

 

امیرآبادی:استکبار ستیزی از خطوط قرمز نظام است/مجلس بیشترین همکاری را با دولت یازدهم دارد

احمد امیرآبادی فراهانی در مسجد محمدیه قم به تشریح روند مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: دولت ایران به تمام تعهدهایش در مذاکرات ژنو عمل کرد و اما دولت‌های غربی هیچ یک از تعهدهای خویش عمل نکردند. امیرآبادی بیان کرد: رساندن غنی سازی به ۵%، نداشتن فعالیت ‌هسته‌ای در نیروگاه فردو، عدم انجام فعالیت‌ها جدید در نیروگاه نطنز و توقف رشد و تحقیق هسته‌ای از جمله تعهداتی دولت ایران در مذاکرات ژنو بود. وی اظهار داشت: دولت‌های غرب در مذاکرات ژنو تعهدات مالی دادند که ماهی ۷۰۰ میلیارد تومان به حساب‌ ایران بازگرداند، در حالی تا اکنون یک دلار به بهانه‌ها مختلف باز گرداننده نشده است.
نماینده مردم قم در مجلس ابراز کرد: قرار بود در این مذاکرات تحریم هواپیمایی ایران برداشته شود و قطعات یدکی هواپیمایی در اختیار ایران قرار گیرد، در حالی که تاکنون هیچ قطعه‌ای وارد کشور نشده است و بسیار از هواپیماهای کشور به علت نداشتن قطعات یدکی بدون استفاده شده است.
وی عنوان کرد: بعد از مذاکرات ژنو، مذاکرات عمان شکل گرفت در این مذاکرات غرب خواستار این امر شده بود که برد موشکی ایران ۷۰ کیلومتر بیشتر نباشد، بنابراین این مذاکرات بی‌نتیجه ماند.
نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در ادامه روند مذاکرات بیانیه لوزان شکل گرفت که فکت شیت این بیانیه از سوی ظریف به رییس جمهور داده شد، اما هنوز متن آن منتشر نشده است.
امیرآبادی با بیان این که غربی‌ها در مذاکرات خواستار این امر شده‌اند که تحقیق و توسعه در زمینه انرژی هسته‌ای ۱۵ سال از سوی کشور ایران تعلیق شود،
وی با بیان این که در این مذاکرات غربی‌ها خواستار مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران شده‌اند، گفت: آن‌ها ۲۹ نفر از اسامی دانشمندان هسته‌ای و موشکی بیان کردند که آز آن‌ها مصاحبه گرفته شود که نظرشان درباره مذاکرات بیان کنند و اگر با مذاکرات مخالف هستند باید از کشور خارج شوند و در آمریکا یا کانادا زندگی کنند.
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در زمان دولت خاتمی از ۱۵ نفر از دانشمندان هسته‌ای مصاحبه گرفته شد که ۵ نفر از آن‌ها ترور شدند. وی اظهار داشت: در این مذاکرات غربی‌ها مسائل اجتماعی ایران از قبیل حقوق و آزادی زنان، ترویج فرقه ضاله بهایت و بابیت خواستار شده‌اند، اما تیم مذاکره‌کننده تا کنون در برابر خواسته‌های غیر هسته‌ای آن‌ها ایستادگی کرده است.
استکبار ستیزی از خطوط قرمز نظام است وی با بیان این که تمام نمایندگان مجلس و مسؤولان کشوری باید از تیم مذاکره کنند حمایت کنند، گفت: تیم مذاکره‌کننده تاکنون از خطوط قرمز هسته‌ای که رهبر معظم انقلاب برای آن‌ها تعیین کرده است، عبور نکرده است.
امیرآبادی با بیان این که استکبار ستیزی و آمریکا را دشمن اصلی دانستن از خطوط قرمز اصلی نظام است،
وی در ادامه سخنانش با بیان این که در مجلس لایحه ۷ بندی درباره مذاکرات هسته‌ای به کمسیون امنیت ملی ارائه شده است، گفت: به زودی این طرح در صحن علنی مجلس تصویب نمایندگان مجلس می‌رسد.
نماینده مردم قم در مجلس به برخی از بندهای این طرح اشاره کرد و گفت: تصویب کردن توافق هسته‌ای از سوی نمایندگان پذیرفتن مسؤولیت این توافق از سوی نمایندگان مردم و دولت، بررسی عضویت ایران در پروتکل الحاقی و ادامه تحقق و توسعه در مسائل هسته‌ای از بندهای این طرح است.
وی با بیان این که کشور ایران تا کنون پروتکل الحاقی را به صورت اختیاری قبول کرده است، گفت: در حال حاضر؛ اسامی بازرس‌ها به دولت ایران ارائه می‌شود و بعد از بررسی سوابق آن‌ها ایران اجازه بازدید از مراکز هسته‌ای در زمان معین به آن‌ها داده می‌شود، اما این پروتکل الحاقی اجباری شود اسامی بازرس‌ها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و جاسوسان اسراییلی و آمریکایی به عنوان بازرس از مراکز هسته‌ای ایران بازدید می‌کنند.
امیرآبادی بیان کرد: نباید انتخابات پیش روی مجلس مواضع انقلابی نمایندگان مجلس را تحت تأثیر قرار دهد و در تصویب قانون‌ها به گونه‌ای رفتار کنند تا با حضور دوباره در مجلس خللی وارد شود.
نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: نباید تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به تحریم‌ها و حل شدن آن‌ها با مذاکرات هسته‌ای مربوط دانست.
امام خمینی (ره) آمریکا را دشمن اصلی ایران و شیطان بزرگ می‌دانست وی در بخش دیگر از سخنانش به بررسی مسائل اقتصادی و اجتماعی ایران پرداخت و گفت: بسیاری از اختلاس‌های که رسانه‌ها و فضای مجاز مطرح می‌شود، کذب محض است و بیان این امور سبب بی‌اعتمادی مردم به مسؤولان دولتی و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
وی با بیان این که امام خمینی (ره) آمریکا را دشمن اصلی ایران و شیطان بزرگ می‌دانست، گفت: امام راحل بدون هیچ هراس و واهمه‌ای از ابر قدرت‌های جهان به وظیفه شرعی خویش عمل می‌کرد و هر توافقی که به نفع کشور و اسلام بود، می‌پذیرفت و هر قراردادی به نفع اسلام نبود قبول نمی‌کرد.
مجلس بیشترین همکاری را با دولت یازدهم داردوی در ادامه سخنانش با بیان این که نمایندگان مجلس بیشترین همکاری را دولت یازدهم دارند، گفت: در دولت قبل در طی ۱۳ ماه ۳۵ سؤال از وزیران شده است و ۱۳ وزیر در صحن علنی مجلس پاسخگو سؤالات نمایندگان مجلس بوده‌اند.
نماینده مردم قم در مجلس ابراز کرد: متأسفانه بیش از ۱۳ رسانه و روزنامه از یک مکان جهت‌دهی می‌شوند، مجلس را غیر همسو با دولت و مجلس را مانع پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور می‌دانند.
امیرآبادی عنوان کرد: مسأله استیضاح وزیر آموزش و پرورش و وزیر نفت از سال گذشته در مجلس مطرح بوده که به جهت مصلحت‌اندیشی تا اکنون تأخیر افتاده است ولی به زودی این وزیران باید پاسخگو سؤالات نمایندگان مجلس باشند. تجمع‌هایی که در حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود نیازی به مجوز نداردوی به تجمع‌های که درباره مسائل هسته‌ای در کشور برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: تجمع‌هایی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، مسأله داخلی این نهادها است و نیازی به مجوز از وزارت کشور ندارند، اما تجمع‌های که در سطح خیابان‌ها برگزار شود نیاز به مجوز دارد.
نماینده مردم قم در مجلس ابراز داشت: در ۲۴ خرداد طرفداران دولت در خیابان‌ها قصد دارند تجمع کنند و این تجمع نیاز به مجوز از وزارت کشور دارد و بدون مجوز امر غیرقانونی بوده و اگر این تجمع از سوی دولت برنامه‌ریزی‌ شده، هزینه بودجه کشور در این امر غیرضروری است.

 

امیرآبادی نماینده مردم قم به دیدار حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی رفت

امیرآبادی امروز پنجشنبه با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
پیش از ظهر امروز امیر آبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با حضرت آیت الله شبیری زنجانی که در دفتر معظم له برگزار شد دیدار و گفتگو کرد

امیرآبادی در این دیدار گزارشی از وضعیت داخل کشور، مسائل بین المللی و منطقه ای ارائه کرد.
آیت الله شبیری زنجانی در پایان دیدار گفت:برای موفقیت نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دعا می کنیم.

 

امیرآبادی:تیم مذاکره کننده باید مورد حمایت مردم باشد
احمد امیرآبادی فراهانی روز پنج شبنه در آیین معارفه مدیرکل جدید منابع طبیعی قم افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری شده و ما هم به عنوان نمایندگان ملت مانند زمان های گذشته در کنار دولت هستیم و امیدواریم بتوانیم بیش از هر زمان دیگری به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: باید همان گونه که رهبر معظم انقلاب تکلیف کرده اند در دفاع از منابع طبیعی اجازه ندهید جنگل ها، مراتع و منابع ملی از بین برود.
امیرآبادی در ادامه گفت: استان قم به دلیل برخی شرایط در حال تبدیل شدن به کانون بحران است که از آن جمله می توان به ریزگردها، خشک شدن دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان اشاره کرد.
او با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: نباید بگذاریم این دو دریاچه نیز به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به جهت حرکت ریزگردها به سمت قم از شمال شرق و غرب اشاره کرد و گفت: پارک ثامن الائمه برای مقابله با ریزگردهایی که از شمال شرق به سمت قم می آید با تلاش و پیگیری های مهندس احمد عفتان و همکاران ایشان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در حال احداث است که نیاز به همکاری بیش تر دوستان در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری قم و مجلس دارد.

 

امیرآبادی :طرح استانی شدن انتخابات مساوی با کاهش مشارکت ملی در انتخابات است

احمدامیر آبادی فراهانی در واکنش به طرح استانی شدن طرح انتخابات مجلس گفت: قطعاً با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مشارکت ملی در زمان برگزاری انتخابات پایین خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات افرادی که نام و نشانی ندارند قطعاً نخواهند توانست آراء مردم را جهت نمایندگی مجلس شورای اسلامی کسب کنند و این طرح باعث خواهد شد تا نخبگان از ورود به مجلس باز بمانند.نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: زمانی طرح استانی شدن انتخابات می‌تواند کارایی داشته باشد که کشور احزاب قوی و فعالی را داشته باشد و افراد از طریق احزاب در انتخابات حضور پیدا کنند و برای حضور در مجلس احزاب برنامه داشته باشند.

امیرآبادی فراهانی به افزایش هزینه‌های انتخاباتی با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: با اجرایی طرح استانی شدن انتخابات هزینه تبلیغات نمایندگان مجلس و هزینه برگزاری انتخابات افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به عدم مشخص شدن زمان تبلیغات انتخابات برای نمایندگان در سطح استان اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح مشخص نکرده است که نمایندگان در چه فاصله زمانی می‌توانند در استان تبلیغات کنند و این خود ابهامی در این طرح است چرا که نمایندگان در مدت یک هفته‌ای که برای حوزه شهرستان در قانون انتخابات مشخص شده است نمی‌توانند خود را در این زمان در کل استان معرفی کنند.

نماینده مردم قم گفت: با اجرایی شدن طرح استانی انتخابات مجلس آراء مردم شهرهای محروم نادیده گرفته خواهد شد و پای صاحبان قدرت و ثروت به مجلس باز و نمایندگان وامدار گروه‌ها، جناح‌ها و صاحبان قدرت و سرمایه خواهند شد.

 

امیرآبادی خبر داد: اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی به روستاهای کشور

احمد امیرآبادی فراهانی بعد از ظهر دوشنبه پس از مراسم کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستای ونارچ با حضور در مسجد این روستا در جمع اهالی روستای ونارچ اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات روستاهای کشور به خصوص کم آبی آنها از دغدغه‌های دولت و مسئولان است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی توجه به روستاها و رونق گرفتن آنها بوده است، گفت: در طول انقلاب اقدامات زیادی در روستاها صورت گرفته است و زیر ساخت‌ها در بسیاری از آنها بهبود یافته است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در دهه اخیر در کشور بوجود آمده است مسئله کم آبی و تأمین آب شرب روستا است و در حال حاضر چندین هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود.
وی افزود: در جلسه‌ای که با شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد مشکلات کم آبی روستاها به خصوص روستاهای قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امیرآبادی فراهانی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به روستاهای کشور اختصاص داده شده است.
وی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در اجرا و تسریع پروژه‌های آب‌رسانی تشکر کرد و ابراز داشت: پروژه آبرسانی به روستای ونارچ یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با بیان اینکه امید داریم تا تابستان سال آینده مردم روستای ونارچ با اجرای این پروژه از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند، گفت: این آبی که از سرشاخه‌ها به قم رسیده بسیار گران است و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است لذا مردم باید در آن را درست مصرف کرده و هدر ندهند.
وی در ادامه اظهار داشت: سه سالن ورزشی در روستاهای قم احداث می‌شود که یکی از آنها قرار است در روستای ونارچ ساخته شود.
امیرآبادی با اشاره به مشکلات مالی که در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید با همدلی و همزبانی یکدیگر را یاری دهیم و دولت را در حل مشکلات کمک کنیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مشکل اساسی مردم معیشت است نه ورود زنان به ورزشگاه‌ها، گفت: متاسفانه بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی باعث بروز مشکلاتی در جامعه شده است که دولت باید برای رفع این معضلات و مشکلات تلاش بیشتری کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ خرداد) مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از طرح مباحثی درباره ورود زنان به ورزشگاه ها، خطاب به رئیس جمهور گفت: مشکل اساسی مردم در حال حاضر ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست بلکه معیشت و اشتغال جوانان است که ما امیدواریم به این موضوعات در دولت بیشتر پرداخته شود.
نماینده مردم قم در مجلس نهم با بیان اینکه باید جلوی برگزاری مراسم افطاری از پول بیت‌المال گرفته شود، ادامه داد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی از هم‌اکنون در حال برنامه ریزی و دعوت هستند. همچنین لازم است هزینه‌های برگزاری جشن‌های ۲۴ خردادماه در استانها شفاف شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حضور وزیر کشور در مجلس برای ارائه توضیح درباره پول‌های کثیف گفت: آقای وزیر می خواست ابرو را درست کند اما چشم را هم کور کرد. وی درمجلس مطلبی را مطرح کرد که کمیته امداد تعدادی ماشین لوکس مانند پورشه و بی.ام.و وارد کرده که این اظهارات وزیر باعث بی‌اعتمادی مردم به این نهاد انقلابی و یادگار امام (ره) شد.
امیرآبادی با بیان اینکه اظهارات وزیر کشور موجب کاهش درآمدهای کمیته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آقای فتاح واردات هرگونه خودروی لوکس خارجی توسط کمیته امداد را تکذیب کرده، باید وزیر در این مورد هم پاسخگو باشد.
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر لزوم اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد: متاسفانه هنوز سازمان تامین اجتماعی کار غیرقانونی می‌کند و سهمیه بندی انجام می‌دهد در حالیکه مجلس این قانون را تصویب کرده و سهمیه ها برداشته شده اما اقدام لازم در این باره انجام نشده است.
وی ادامه داد: رئیس جمهور در یک سخنرانی گفته است « بورسیه و ما ادراک بورسیه »؛ پس چه شد؟ آیا این کار فقط برای کوبیدن مجلس بود؟ چرا گزارش تحقیق در مورد بورسیه ها خوانده نمی شود و چرا حقوق افرادی که پایمال شده مورد توجه قرار نمی گیرد؟ این در حالی است که افراد زیادی در نوبت هستند که موضوع بررسی شود و آن‌ها بتوانند ادامه تحصیل بدهند.
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس خواستار تعیین تکلیف استانداری قم از سوی وزیر کشور شد و افزود: چه کسی در قم استاندار است و مدیران باید با چه کسی هماهنگ کنند؟ زیرا هر موقع ما استاندار را می بینیم گلایه دارد که نمی گذارند کار کند. چرا مشکل را حل نمی‌کنند؟ ما امیدواریم وزیر به این موضوع رسیدگی کند.

 

احمد امیرآبادی در حاشیه بازدید از ستاد خدماتی شهرداری قم بیان کرد:زیرساخت‌های خوبی در قم ایجاد شده است

احمد امیرآبادی در حاشیه بازدید از ستاد خدماتی شهرداری قم بیان کرد: در سال‌های اخیر به نظر می رسد که امکانات خوبی در نیمه شعبان در قم مهیا شده است و هم برنامه‌ریزی مطلوبی شده است.

وی گفت: نگرانی داشتم که به دلیل تمرکز امکانات در جمکران مبادا از سطح شهر غافل شویم که در این خصوص مسئولان مدیریت شهری اعلام کردند که پیش بینی های لازم صورت گرفته است و به این دلیل از مسئولان شهرداری تقدیر می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در قم ایجاد شده است بیان کرد: بزرگراه پیامبر اعظم و پل سه سطحه ۷۲، ایجاد پارکسوارها و… اقدامات مطلوبی بوده است و این روند نشان می‌دهد که مجموعه شهرداری با برنامه در خصوص نیمه شعبان و بزرگداشت روز بزرگ وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها ایجاد شده است اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی، فعالیت اتوبوس‌ها در پارکسوارها برای جابه‌جایی مردم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مسئولیت‌ها بر دوش شهرداری است و شهرداری با بضاعت خودش به خدمت رسانی می‌پردازد بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی کشور باید برای پوشش این جمعیت میلیونی وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های ملی در خصوص برگزاری مراسم نیمه شعبان وارد عمل شوند تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بودجه‌های ویژه‌ای برای این روند پیش بینی شود تا بتوانیم خدمات قابل توجهی را به زائران ارائه دهیم.

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی فراهانی

نظر شما