شناسهٔ خبر: 97005 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حدادعادل خبر داد:

تشکیل معاونت ارتباط با حوزه های علمیه در شورای تحول علوم انسانی

حدادعادل رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی از تشکیل معاونت ارتباط با حوزه‌های علمیه در شورای تحول علوم انسانی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، صد و ششمین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست  غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل در ابتدای این جلسه با اشاره به انتصاب نیلی احمدآبادی به ریاست دانشگاه تهران برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه جلسه نوه‌ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گزارشی از همایش برنامه‌ریزی آموزشی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، ارائه داد.

بعد از ارائه این گزارش، غلامعلی حداد عادل گفت: این همایش یک فرصت ارزشمند و مغتنم برای تقویت ارتباط و هم‌فکری بین برنامه‌ریزان آموزش عالی در کشور بود. باید مصوبات شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در همه بخش‌های مربوط به علوم انسانی اعم از پذیرش، آموزش و ... ملاک نظر قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به ارتباط با حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام دیانی نیز به عنوان معاونت ارتباط با حوزه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی منصوب شد.

بعد از سخنان حداد عادل، گزارش کارگروه زبان و ادبیات آلمانی پیرامون سرفصل‌های این رشته در مقطع کارشناسی ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به تعداد اعضای هیأت علمی موجود در این رشته در برخی از دانشگاه‌های کشور، عدم وجود کیفیت لازم در برخی از دانشگاه‌ها و ارائه نشدن اطلاعات لازم به دانشجویان در مورد گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد از مشکلات موجود در آموزش این رشته اعلام شد.

بعد از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند که اهم آن تفکیک بین گرایش ترجمه و ادبیات در مقطع کارشناسی، تنوع در منابع درسی و توجه به تربیت مترجم متخصص آلمانی در شاخه‌های مختلف صنعتی بود. بعد از ارائه این گزارش و بیان نظرات اعضا با رأی مثبت اعضا برنامه‌های کارگروه زبان و ادبیات آلمانی از تصویب گذشت.

نظر شما