شناسهٔ خبر: 96988 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قراردادهای موقت زیر یکسال مجدد آزاد شد

معاون روابط کار وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور دستوری به مدیران کل استانها توقف اجرای دستور العمل شماره ۴۰ را اعلام کرد که بر این اساس، دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای موقت زیر یکسال لغو شد.

به گزارش نماینده از تسنیم، چند روز گذشته بود که معاونت روابط کار از دستورالعمل جدید وزارت کار درباره ساماندهی قراردادهای کار مدت موقت به‌منظور صیانت از نیروی کار خبر داده و گفته بود: بر اساس دستورالعمل جدید که به مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها در ۱۹خرداد ماه ابلاغ شده دیگر انعقاد قرارداد ماهانه ممنوع است.

در حالی که تنها۷ روز از ابلاغ بخشنامه شماره ۴۰ روابط کار، با موضوع ممنوعیت انعقاد قراردادهای موقت در کارهای دارای ماهیت دائم و مستمر می‌گذرد، این معاونت امروز با صدور دستوری توقف اجرای بخشنامه مذکور را اعلام کرد.

در نامه ارسالی به مدیران کل ادارات کار آمده است: با عنایت به سوالات مطروحه جامعه کار و تولید و تفاسیر مختلف در خصوص دستور العمل شماره ۴۰ و ضرورت بررسی مجدد و به منظور شفاف سازی هر چه بیشتر، دستور العمل یاد شده کان لم یکن تلقی و پس از تکمیل متعاقبا اعلام خواهد شد.

 به گزارش تسنیم، برداشت‌ها مبنی بر این است که اعتراضات پیاپی کارفرمایان موجب دوام نیاوردن بیش از یک هفته ای این دستورالعمل شده است.

نظر شما