شناسهٔ خبر: 96806 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بازدید از نحوه برگزاری آزمون سراسری 94 در قائم شهر

سیدهادی حسینی 43 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از چگونگی و نحوه برگزاری آزمون سراسری سال94 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر بازدید کرد

به گزارش نماینده، نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید از اینکه ادامه تحصیل و فراگیری علم امروزه در کشور رشد بسزایی داشته و دیگر خانواده‌ها فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نمی‌فرستند ابزار خرسندی کرد و به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: هر چند در گذشته ادامه تحصیل فرزندان در خارج از کشور برای خانواده‌ها هزینه‌های فرهنگی – اجتماعی– اقتصادی زیادی را ایجاد کرد اما با تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی این هزینه‌ها و استرس‌ها برای ورود به دانشگاه‌ها در جامعه کم شد.

سید هادی حسینی با تشکر از باقرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم‌شهر، اظهار کرد: واحد قائم‌شهر با فضاهای علمی – آموزشی و پژوهشی مناسب فرصتی را بوجود آورده که جوانان این شهر و منطقه از خانواده‌هایشان دور نشوند و به جایگاه علمی مناسب در سطح استان تبدیل شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که در محیط فرهنگی ایران و خانواده‌های ایرانی علم اندوزی بسیار مهم است، از کم‌شدن جمعیت داوطلبان و بالارفتن هزینه‌ها برای اینکه خانواده‌ها به این باور برسند که درس خواندن هیچ فایده‌ای ندارد، ابراز نگرانی کرد.

حسینی از مسئولان دانشگاه‌ها و اساتید خواست تا با فرهنگ‌سازی مناسب دانشجویان را ترغیب کنند تا با تحصیل به دنبال یک شغل فنی و اجتماعی بروند و با داشتن سواد اجتماعی انتخاب‌های درست انجام دهند.

وی از عملکرد دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی اعلام رضایت کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکتر میرزاده توانست به انضباط خوبی دست پیدا کند و پاسخگوی نیازها، کم‌شدن دغدغه‌ها و مشکلات مردم در بحث نقل و انتقالات باشد.

حسینی تعامل دانشگاه آزاد اسلامی را با مجلس خوب ارزیابی کرد و افزود: مجلس ناظر بر رفتار دانشگاه و دولت است و حضور مداوم دکتر میرزاده و پاسخ به دغدغه‌های نمایندگان و رفع اشکالات و ابهامات را یک نکته مثبت برای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با ارائه برنامه‌های مناسب مهمترین وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی گسترش و توسعه در بخش تحصیلات تکمیلی است، بیان کرد: برای پویایی دانشگاه در مناطق مختلف کشور با توجه به پتانسیل‌ها و امکانات هر منطقه رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آن را فراهم و سطوح تحصیلات تکمیلی و مقطع دکتری ارتقاء داد.

حسینی با تشکر از همه کسانی که دست‌اندرکار این فعالیّت مشترک در آزمون شدند، از مسئولان ذیربط وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همینطور مسئولان سازمان مرکزی و توان و بردباری رئیس و کارکنان دانشگاه آزاداسلامی قدردانی کرد.

نظر شما