شناسهٔ خبر: 96794 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

انتقاد نماینده مشگین از بلاتکلیف ماندن تله سیژ شابیل

یونس اسدی یونس اسدی در دیدار با اهالی شهر لاهرود مشگین شهر گفت: به رغم هزینه شدن بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای این پروژه همچنان بلاتکلیفی بر آن سایه افکنده است.

به گزارش نماینده نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیف ماندن تله سیژ شابیل انتقاد کرد.

یونس اسدی در دیدار با اهالی شهر لاهرود مشگین شهر گفت: به رغم هزینه شدن بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای این پروژه همچنان بلاتکلیفی بر آن سایه افکنده است.

وی با بیان این که اجرای این پروژه نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری شهرستان مشگین شهر به ویژه بخش مشگین شرقی خواهد داشت بر لزوم تسریع در تکمیل و افتتاح این پروژه عظیم گردشگری تاکید کرد.

وی تعریض جاده قدیم مشگین شهر – اردبیل ، ترمیم جاده بین مزارع ، مطالعه و احیای غار تاریخی لاهرود و بهره مندی اراضی بخش مشگین شرقی از سد سبلان را از پروژه های در حال اجرای فرمانداری شهرستان مشگین شهر بیان کرد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز خدمات جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور واحد لاهرود و اختصاص یک دستگاه لودر سنگین به شهرداری لاهرود خبر داد.

پروژه راه اندازی تله سیژ در یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر در نزدیکی آبهای گرم معدنی شابیل و قوتورسویی در دامنه سبلان در حال اجرا است و تفاوت ارتفاع پایین ترین نقطه مسیر تا بالاترین بخش آن حدود ۴۵۰ متر است.

شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.

ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

نظر شما