شناسهٔ خبر: 96790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بازدید از سد میرزای شیرازی کوار

عملیات ساخت سد میرزای شیرازی به زودی از سر گرفته می شود

داریوش اسماعیلی43 اسماعیلی با اشاره به اینکه سد کوار می تواند آب شرب شهرستان های اطراف را نیز تامین نماید افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم شریف شهرستان کوار احداث سد میرزای شیرازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شهرستان های خرامه، کوار و سروستان، دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از سد میرزای شیرازی کوار و براهمیت ساخت این سد و اقدامات صورت گرفته در این رابطه تاکید نمود

**در رابطه با سد میرزای شیرازی کوار که یکی از طرح های مهم شهرستان کوار می باشد و بیش از 20 سال از شروع عملیات آن می گذرد چه اقداماتی در دوره نمایندگی شما در این رابطه صورت گرفته است؟

دکتر اسماعیلی در پاسخ به این سوال گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم شریف شهرستان کوار احداث سد میرزای شیرازی است این سد از نظر ما نه فقط به عنوان یکی از مطالبات مردم کوار بلکه به عنوان یک پروژه استانی و ملی محسوب می شود.چرا که این سد می تواند علاوه بر شهرستان کوار آب شرب شهرستان های اطراف را نیز تامین نماید.

وی گفت: از زمانی که مسئولیت نمایندگی من در مجلس شروع شده است سد میرزای شیرازی را به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم کوار دنبال کرده ام در اولین نطق خود در مجلس در تاریخ 91/3/26 و همچنین نطق های بعدی خود اهمیت ساخت این سد را مطرح کرده ام و به دنبال آن در تذکرات متعدد از تریبون مجلس و همچنین جلسات متعددی که با وزیر نیرو، استاندار و سازمان آب منطقه ای داشته ام بر اهمیت ساخت این سد تاکید ورزیده ام .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس و در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید بنده به عنوان یکی از سه سخنران استان مسئله سد کوار و اهمیت ساخت آن را مطرح کرده و توانستم اهمیت این موضوع را به هیئت دولت بقبولانم. به دنبال آن در مجلس در کمیسیون آب و کشاورزی این موضوع را به صورت طرح سوال از وزیر محترم نیرو مطرح کردم. پیرو آن وزیر محترم نیرو در جلسه ای که با معاونان، مدیران، کارشناسان، رئیس سازمان آب منطقه ای فارس و معاونت عمرانی استانداری فارس برگزار گردید شرکت نمود که نتیجه جلسه این شد که وزیر در کمیسیون آب و کشاورزی اعلام کرد که سد کوار به عنوان یک پروژه اصلی است و ما آن را با جدیت دنبال می کنیم.

دکتر اسماعیلی در ادامه در رابطه با اعتبارات اختصاص داده شده به سد کوار گفت: در زمان شروع نمایندگی بنده سد کوار 20 میلیارد تومان بدهکاری داشته است و هر آنچه اعتبار در این مدت جذب شده صرف پرداخت مطالبات پیمانکار شده است. وی اظهار داشت: برای تکمیل سد کوار راهکارهایی در نظر گرفته شده است و در رابطه با اعتبار در نظر گرفته سال 94 امید واریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی 100% اعتبار را به این موضوع تخصیص دهد. همچنین بنا شد وزیر محترم نیرو طی نامه ای به دکتر نوبخت معاونت راهبردی رئیس جمهور اعتبار بیشتری را درخواست نماید. همچنین مقرر گردید بخشی از آب پشت سد به صنایع منطقه فروخته شود و اعتبار آن صرف ساخت سد میرزای شیرازی کوار گردد.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه اظهار داشت: بنده این اطمینان را به مردم شهرستان کوار میدهم که عملیات ساخت سد میرزای شیرازی به زودی از سر گرفته شود و پیمانکار پروژه از چند روز دیگر عملیات ساخت سد را شروع نماید.

دکتر اسماعیلی در رابطه با اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد گفت: پیش بینی می شود سد میرزای شیرازی جهت تکمیل و بهره برداری بیش از 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم بتوانیم این اعتبار را تامین کنیم تا ساخت این سد تکمیل گردد. وی همچنین اظهار داشت: اگر پیمانکار متعهدانه کار را دنبال کند و وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز به تعهدات خود عمل نمایند سد کوار ظرف مدت 30 ماه تکمیل و به بهره برداری برسد.

نظر شما