شناسهٔ خبر: 96467 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نامه اعتراضی مادحین کشور خطاب به علی لاریجانی

علی لاریجانی431 بیش از ۲۰۰ نفر از مادحین کشور با ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی به یکی از نطق های پیش از دستور هفته گذشته در مجلس اعتراض کردند.

به گزارش نماینده از مهر، جمعی از مداحان و فعالان بنیاد دعبل خزایی با ارسال نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی به نطق پیش از دستور یکی از نماندگان مجلس و نسبت های وارد شده به این بنیاد اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش در بخشی از این نامه آمده است: یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی چند روز قبل حین نطق پیش از دستور، با نام بردن از بنیاد دعبل، اعلام داشتند که «مأموریت این بنیاد مشخص نیست و بودجه‌هایی بدون حساب‌ و کتاب و بدون نظارت به این بنیاد پرداخت می‌شود.» بنیاد دعبل به‌عنوان یک موسسه عام‌المنفعه و غیرانتفاعی با پیگیری تعدادی از مداحان و شاعران پیشکسوت – از جمله مرحوم حاج علی آهی - و برای تحقق دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای حمایت مادی و معنوی از ستایشگران اهل‌بیت (ع) در دهه ۸۰ تأسیس شد.  مهم‌ترین مأموریت این بنیاد ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به ستایشگران اهل‌بیت (ع)  است که بیش از ۹۵ درصد از بودجه بنیاد نیز صرف پرداخت حق بیمه، ‌ به سازمان تأمین اجتماعی می‌شود.

این نامه می افزاید: اساسنامه و اهداف این بنیاد توسط کارشناسان بیت مقام معظم رهبری مورد تأیید قرارگرفته و موسسه حسابرسی مفید راهبر نیز به عنوان بازرس مجمع عمومی در اساسنامه معرفی شده است.  تمامی فرایندهای مالی بنیاد دعبل زیر نظر موسسه حسابرسی مفید راهبر، حسابرسان سازمان تبلیغات اسلامی و ناظرین سازمان امور مالیاتی انجام شده و در طول سال گزارش عملکرد مالی به مسئولین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ووزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود.  

امضا کنندگان این نامه همچنین با تاکید بر اینکه این مجموعه، نه یک ارگان دولتی بلکه یک موسسه عام‌المنفعه و غیرانتفاعی است که تک تک مداحان و شاعران خود را سهام دار آن می‌دانند عنوان داشته اند: روا نیست که بدون تحقیق و بررسی دقیق و با ایراد اتهاماتی کلی و سنگین علاوه بر زیر سؤال بردن زحمات ده‌ساله یک مجموعه، امید چند هزار خانواده از متقاضیان در نوبت انتظار بیمه - که به دلیل محدودیت‌های بودجه چندین سال است در انتظارند - را بدل به ناامیدی و حتی بدبینی کرد. جامعه مداحان و شاعران آیینی کشور از مسئولین به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس انتظار دارند تدبیری بیندیشند تا همه مداحان و شاعران آیینی، مانند سایر اقشار از پوشش بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

این نامه به امضاء بیش از ۲۰۰ نفر از مادحین کشور رسیده است.

نظر شما